۰
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۳
گزارشی از معضلات کشاورزان غرب سیستان و بلوچستان؛

کمبود کمباین برای برداشت محصول کشاورزان دلگان/ امکان خسارت ملخ ها و طوفان به گندم

کمبود کمباین برای برداشت گندم در شهرستان دلگان موجب بروز مشکلاتی برای کشاورزان این منطقه شده است.
کمبود کمباین برای برداشت محصول کشاورزان دلگان/ امکان خسارت ملخ ها و طوفان به گندم
به گزارش صدای بلوچ، در حالی که برداشت گندم از اوایل اردیبهشت ماه در شهرستان دلگان آغاز شده است که کمبود کمباین موجب بروز مشکلاتی برای کشاورزان این منطقه شده است.
علی بامری یکی از کشاورزان شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: کمبود کمباین در دلگان موجب شده که گندم ما کشاورزان این شهرستان به موقع برداشت نشود که این سبب ضایع شدن بخشی از محصول می شود.
وی ادامه داد: متاسفانه چندین بار برای کمباین مراجعه کرده ام، اما تاکنون نتوانسته ام ماشین آلاتی برای برداشت محصول گندم خود پیدا کنم.
این کشاورز تصریح کرد: با توجه به وقع طوفان های اخیر و همچنین هجوم ملخ ها به مراتع کشاورزی این شهرستان امکان خسارت به محصول گندم وجود دارد.
وی عنوان کرد: برداشت دیرهنگام گندم موجب می شود که این محصول دچار سن شده و کاهش وزن پیدا کند و این آفت به سایر بخش های مزرعه نیز سرایت کند.
غلام رضا سجادی مدیر جهاد کشاورزی دلگان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: نسبت به سال گذشته در این شهرستان با کمبود کمباین مواجه هستیم که آن هم به دلیل اینکه ماشین آلات برداشت محصول از بوشهر هستند و با توجه به برداشت گندم در این استان، این مشکل به وجود آمده است.
این مسئول گفت: در حال حاضر 40 دستگاه کمباین به نوبت در حال برداشت محصول گندم کشاورزان این شهرستان هستند.
سجادی خاطرنشان کرد: بدحسابی برخی از کشاورزان در سال های گذشته موجب شده که صاحبان از رفتن برای برداشت محصول گندم آنها خودداری کنند.
انتهای پیام/


 
کد مطلب: 313
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما