۰
چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
گفتگو با یکی از رزمندگان بلوچ حاضر در عملیات آزادسازی خرمشهر؛

آزادسازی خرمشهر یکی از مهم ترین عملیات های رزمندگان اسلام بود/عملیات بیت المقدس نماد وحدت سپاه و ارتش بود

عملیات بیت المقدس یکی از مهم ترین عملیات های دوران دفاع مقدس بود که موجب آزاد سازی خرمشهر و مناطق زیادی از کشورمان از دست بعثی ها شد.
آزادسازی خرمشهر یکی از مهم ترین عملیات های رزمندگان اسلام بود/عملیات بیت المقدس نماد وحدت سپاه و ارتش بود
به گزارش صدای بلوچ، آزادسازی خرمشهر مهم‌ترین تحرک نظامی کشورمان در جنگ عراق با ایران بود که در عملیات بیت المقدس به بازپس‌گیری خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ منجر شد.
در این عملیات رزمندگانی زیادی از سراسر کشورمان از سپاه، بسیج و ارتش حضور داشتند، رزمندگان بلوچ هم در این عملیات نقش پر رنگ و برجسته ای داشتند؛ یکی از این رزمندگان رستم بامری از دلگان سیستان و بلوچستان است که در عملیات آزاد سازی خرمشهر حضور داشته است.
وی در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ بیان کرد: در حالی که رژیم بعثی عراق در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ جنگ ناجوانمردانه ای را علیه کشور ما تحمیل کرد که کمتر از دو سال از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود.
این رزمنده بلوچ گفت: در حالی که رژیم بعث عراق حملات و تهاجم گسترده هوایی، زمینی و دریایی علیه خاک مقدس کشورمان را آغاز کرده بود که سپاه پاسداران تازه تشکیل شده بود و ارتش تحت فرماندهی بنی صدر خائن هم انسجام لازم برای دفاع از کشور را نداشت.
بامری ادامه داد: بنی صدر که فرمانده کل قوا بود با سیاست خود که همان «زمین بدهیم و زمان بگیریم»، موجب شد بخش های بسیار زیادی از خاک کشورمان که بخشی از آن خرمشهر بود توسط رژیم بعثی اشغال شود.
وی تصریح کرد: بعد از نزدیک به یک سال که خیانت های بنی صدر برای همگان روشن و وی از مقام فرماندهی کل قوا و ریاست جمهوری خلع شد، رزمندگان اسلام توانستند با برنامه ریزی دقیق تحت فرماندهی حضرت امام خمینی (ره) عملیات های زیاد و موفقیت آمیزی انجام دهند که یکی از آنها عملیات بیت المقدس بود.
این رزمنده بلوچ افزود: عملیات بیت المقدس طی 20 روز از 10 اردیبهشت تا سوم خرداد 61 انجام شد که بخش های زیادی از خاک کشورمان از جمله خرمشهر که تحت اشغال رژیم بعث عراق بود، آزاد شد.
وی عنوان کرد: عملیات بیت المقدس از جمله عملیات هایی بود که با همکاری همه جانبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد که در واقع می توان گفت: عملیات آزاد سازی خرمشهر تجلی و نماد وحدت این دو نیروی نظامی کشورمان بود.
بامری اضافه کرد: در عملیات بیت المقدس رزمندگان زیادی از سیستان و بلوچستان حضور داشتند، پاسدار شهید علی بخش پرورش یکی از آن رزمندگان بلوچ بود که در این عملیات به شهادت رسید.
این رزمنده بلوچ افزود: رزمندگان اسلام تحت فرماندهی امام خمینی (ره) و با توکل بر خداوند متعال نه تنها توانستند در این عملیات خرمشهر را آزاد کنند بلکه توانستند در دوران هشت سال دفاع مقدس به پیروزی برسند.
وی بیان کرد: رمز پیروزی رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس در توکل به خدا، ایمان و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) بود.
بامری خاطر نشان کرد: به نظرم اکنون که دشمن علیه ما اعلان جنگ فرهنگی و اقتصادی کرده است با همان شرایط دوران دفاع مقدس و با رهبری حکیمانه حضرت آیت الله امام خامنه ای در مقابل دشمن ایستادگی کنیم.
انتهای پیام
کد مطلب: 318
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما