۰
سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۴
مدیرعامل خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان؛

عزمی جزم برای حل مشکلات اصحاب رسانه از سوی دولتمردان وجود ندارد/ توسعه استان باید از نقطه فرهنگی آغاز شود

مدیر عامل خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان گفت: در سیستان و بلوچستان عزمی جزم برای حل مشکلات اصحاب رسانه از سوی مسئولین دولتی و اجرایی وجود ندارد و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها کفایت نمی کند.
عزمی جزم برای حل مشکلات اصحاب رسانه از سوی دولتمردان وجود ندارد/ توسعه استان باید از نقطه فرهنگی آغاز شود
به گزارش صدای بلوچ به نقل از عصرهامون، در آئین دیدار اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه سیستان و بلوچستان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان؛ نمایندگان این اقشار و موسسات مردم نهاد به سخنرانی پرداختند.

در این مراسم مدیر عامل خانه مطبوعات استان به ارائه وضعیت آماری فعالیت نشریات در استان و مشکلات آنها پرداخت و افزود: در سیستان و بلوچستان95 رسانه دارای مجوز، مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 54 نشریه چاپی و 41 مورد نیز الکترونیکی است.
 
بحران مالی حیات نشریات استان را به خطر انداخته است
وی با اشاره به مشکلات مالی و تحریم های اقتصادی که دامنگیر مطبوعات هم شده است بیان داشت: مشکلات مالی و تحریم های اقتصادی جامعه مطبوعات را در زمینه کاغذ و چاپ تحت الشعاع قرار داده اما باید با برنامه‌ریزی‌های درست در بحث مدیریت این موضوع و حمایت از رسانه های محلی پویایی رسانه ها را حفظ کرده و از این بحران عبور کرد؛ بحرانی که حیات نشریات استان را به خطر انداخته است.
 
طهرانی مقدم به تعطیلی روزنامه ها وهفته نامه ها در استان اشاره کرد و گفت: در سیستان و بلوچستان به دلیل صنعتی نبودن استان و عدم وجود کارخانجات  و صنایعی که بتواند حامی رسانه ها باشد نیازمند حمایت دستگاه های دولتی و اجرایی برای بقا نشریات هستیم.
 
مدیرعامل خانه مطبوعات استان به جلسه اصحاب رسانه با استاندار سیستان و بلوچستان در سال گذشته اشاره و خطاب به نماینده ولی فقیه دراستان خاطر نشان کرد: در جلسه ای که با استاندار سیستان و بلوچستان دراسفندماه داشتیم مشکلات اصحاب رسانه و خبرنگاران به صورت کامل تشریح و قرار شد در اولین جلسه شورای اداری برای پیگیری و رفع آن  نماینده خانه مطبوعات به ارائه گزارش و پیگیری مشکلات بپردازد که به نظر می رسد یا شورای اداری برگزار نشده که البته شده و یا این مورد در قالب یه وعده به جا مانده که محتمل تر است.
 
 
حمایت یک تنه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جوابگو نیاز رسانه ها نیست
این فعال رسانه ای اذعان داشت: در سیستان و بلوچستان عزمی جزم برای برطرف کردن مشکلات رسانه ها و حمایت از آنها از سوی مسئولین دولتی و اجرایی وجود ندارد و حمایت یک تنه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جوابگو نیاز رسانه ها نخواهد بود و باید شاهد زوال یک به یک نشریات در استان باشیم.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه مشکلات عدیده در این حوزه باعث شده تا اصحاب رسانه در پرداخت هزینه های جاری با مشکل مواجه شوند، تصریح کرد: افزایش قیمت کاغذ به علت نوسانات بازار ارز و هزینه هاست نشریات الکترونیک، عدم پرداخت معوقات نشریات از سوی دستگاه ها اجرایی، مشکل مسکن و قطع اشتراکات از طرف دستگاه های دولتی واجرایی از جمله دغدغه های اصحاب رسانه در سیستان و بلوچستان است.
 
 نهاد نمایندگی ولی فقیه حلقه اتصال رسانه ها با مجموعه های دولتی
وی ادامه داد: شکایت از اصحاب رسانه در موضوعات مختلف به دلیل عدم انتقاد پذیری مدیران و نداشتن سعه صدر و سواد رسانه ای یکی دیگر از مشکلات فعالان این حوزه به شمار می رود که باید چاره ای برای آن اندیشیده شود.
 
طهرانی مقدم با بیان اینکه دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه می تواند حلقه اتصال و ارتباط رسانه ها با مجموعه های دولتی باشد اذعان کرد: انتظار داریم توجهی که از سوی این نهاد به اقشار مختلف می‌شود مشمول رسانه ها نیز بشود.
 
مدیر عامل خانه مطبوعات استان  در پایان ضمن تشکر از برگزاری این نشست صمیمی افزود: دغدغه اصحاب رسانه  توسعه استان و امنیت پایدار در این منطقه است  و برای تحقق این توسعه باید از نقطه فرهنگی آغاز شود و قطعا سربازان خط مقدم این توسعه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه خواهند بود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 332
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما