۱
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۲
بدعتی به رنگ خشونت در دلگان؛

گلوله باران به جای گل باران!/ تلخ کامی مجالس عروسی به واسطه تیراندازی های غیرمجاز

تیراندازی در جشن های ازدواج، بدعتی است که از چندین سال قبل تاکنون در جنوب غرب سیستان و بلوچستان رواج دارد.
گلوله باران به جای گل باران!/ تلخ کامی مجالس عروسی به واسطه تیراندازی های غیرمجاز
به گزارش صدای بلوچ، تیراندازی با سلاح گرم بدعت زشت و تقبیح شده ای که از چندین سال قبل در مراسمات عروسی جنوب سیستان و بلوچستان مرسوم شده است. بدعتی که نه تنها بساط آن جمع نشد بلکه در برخی از مناطق شهرستان دلگان حادتر شده است به گونه ای که در اغلب این مراسمات عروسی چندین هزار فشنگ مصرف می شود.

کاظم بامری یکی از شهروندان دلگانی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: متاسفانه تیراندازی در مراسمات عروسی از چندین سال قبل در مراسمات عروسی این شهرستان رواج دارد به گونه ای که تیراندازی ها با سلاح های غیرمجاز (نظیر کلاشنیکف،پی‌کا، سیمونوف و کلت) و عموما توسط افرادی انجام می شود که یا شرور بوده و یا جز سارقین می باشند.

به گفته این شهروند، صدای گلوله ها به هنگام  تیراندازی ها علاوه بر اینکه آسایش و آرامش را از مردم سلب کرده زمینه رعب و وحشت را در دل زنان و کودکان فراهم کرده است که در این راستا مسئولان باید چاره ای اساسی بیاندیشند.
 
وی با بیان اینکه در سال های گذشته، تیراندازی در یک جشن عروسی موجب بروز یک دعوای بزرگ طایفه ای و همچنین قتل یک نوجوان شد، افزود: از مسئولان قضایی و انتظامی شهرستان دلگان و استان سیستان و بلوچستان تقاضا داریم با مخلان آسایش و آرامش مردم برخورد قاطعانه ای داشته باشند.

مجتبی شجاعی فرماندار دلگان در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ عنوان کرد: در آینده نشستی با معتمدان و متنفذین این شهرستان در خصوص موضوع تیراندازی در جشن های عروسی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: معتمدان و متنفذین منطقه با نیروی های نظامی و امنیتی شهرستان دلگان نسبت به برچیده شدن این بدعت و رسم غلط همکاری داشته باشند.

این مسئول تصریح کرد: در ابتدا صاحبان جشن های عروسی و بعد افرادی که در این مراسمات تیراندازی می کنند،باید پاسخگوی نهادهای انتظامی و قضایی باشند.

شجاعی خاطرنشان کرد: قطعا با مخلان و برهم زنندگان آسایش و آرامش مردم در شهرستان دلگان، به صورت قاطعانه برخورد خواهد شد.

علی ای حال با این وجود می طلبد معتمدان، علما و متنفذین شهرستان دلگان با همفکری و برگزاری نشست ها و جلساتی نسبت به جلوگیری از این بدعت غلط اقدام کنند چرا که افرادی که در این بدعت غلط و تقبیح شده شرکت می کنند هدف از تیراندازی را سرگرمی و شادمانی عنوان می کنند،در حالی که بیشتر تخلیه هیجانات کاذب است تا بروز شادمانی.

انتهای پیام/
کد مطلب: 390
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما