۰
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۸
یک کارشناس مذهبی:

پوشش زن به منزله‌ یک مانع در مقابل نامحرمان است/ هر پوششی حجاب نیست

یک کارشناس مذهبی گفت: حجاب و پوشش زن نیز به منزله‌ یک حاجب و مانع در مقابل افراد نامحرم است.
پوشش زن به منزله‌ یک مانع در مقابل نامحرمان است/ هر پوششی حجاب نیست
حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به فرارسیدن هفته عفاف و حجاب، بیان کرد: در قرآن کریم هم به مسئله حجاب و پوشش تاکید شده است، در آیه ۵۹ سوره احزاب آمده است:ای پیامبر، به زنان و دخترانت و نیزبه زنان مومنین بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند و خداوند بخشنده مهربان است.

وی ادامه داد: و یا اینکه در سوره نور آیه 31 نیز مفصلا در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرمان سخن به میان آمده است، همچنین آیاتی فراوانی داریم که به این مهم اشاره شده است.

این کارشناس عنوان کرد: مراد از حجاب اسلامی، پوشش و حریم قایل شدن در معاشرت زنان با مردان نامحرم درانحای مختلف رفتار، مثل نحوه‌ی پوشش، نگاه، ‌حرف زدن و راه‎رفتن است.

حجت الاسلام بامری گفت:حجاب و پوشش زن نیز به منزله‌ یک حاجب و مانع در مقابل افراد نامحرم است که قصد نفوذ و تصرف در حریم ناموس دیگران را دارند، همین مفهوم منع و امتناع درریشه‌ی لغوی عفت نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: تفاوتی که بین منع و بازداری حجاب و عفت است، تفاوت بین ظاهر و باطن است؛ یعنی منع و بازداری در حجاب مربوط به ظاهر است، ولی منع و بازداری در عفت،مربوط به باطن و درون است.

این کارشناس مذهبی افزود:عفت یک حالت درونی است، ولی با توجه به این که تأثیرظاهر بر باطن و تأثیر باطن بر ظاهر، یکی از ویژگی‌های عمومی انسان است.

وی اضافه کرد: بین حجاب و پوشش ظاهری و عفت و بازداری باطنی انسان، تأثیر و تأثّر متقابل است؛به این ترتیب که هرچه حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر باشد، این نوع حجاب در تقویت وپرورش روحیه‌ی باطنی و درونی عفت، تأثیر بیش‌تری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین بامری در پایان خاطرنشان کرد: هر پوششی حجاب نیست،بلکه آن پوششی حجاب نامیده می‎شودکه از طریق پشت پرده واقع شدن صورت ‎گیرد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 391
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما