۰
دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۵
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جمع خبرنگاران:

بهره برداری از 2533 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در جنوب شرق/ سپاه مشکل اشتغال و معیشت را به صورت جدی پیگیری می کند

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از بهره برداری 2533 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی و اهدای 760 سری جهیزیه خبر داد.
بهره برداری از 2533 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در جنوب شرق/ سپاه مشکل اشتغال و معیشت را به صورت جدی پیگیری می کند
به گزارش صدای بلوچ به نقل از عصرهامون؛ سردار مارانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از بهره برداری 2533 پروژه محرومیت زدایی در روزهای پیش رو خبر داد و گفت: پنج شنبه ۱۰ تیر ۹۸ آیین بهره برداری از ۲۵۳۳ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در کنار اهدای ۷۶۰ جهیزیه به نوعروسان در جنوب شرق استان برگزار خواهد شد.

سپاه در کنار برقراری امنیت حل مشکلات اشتغال و معیشت را به صورت ویژه پیگیری می کند
وی زمینه ساز ایجاد امنیت پایدار در منطقه را طرح های اقتصادی، مردم یاری، محرومیت زدایی و فرهنگی دانست و افزود: همواره به دنبال کمک به حل مشکلات اشتغال و معیشت مردم سیستان و بلوچستان بوده ایم از سال ۸۸ و همزمان با واگذاری امنیت جنوب شرق به نیروی زمینی سپاه اقدامات مردم یاری و محرومیت زدایی در کنار مسایل امنیتی در اولویت اجرایی نیروی زمینی سپاه قرار گرفت.

برنامه ریزی برای ساماندهی هوتک ها را در دستور کار قرار داده ایم
سردار مارانی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مردم استان روستانشین هستند، بیان کرد: در همین خصوص قریب به هزار کیلومتر در نقاط مختلف استان جاده کشی شده است و بسیاری از روستاها با احداث این راه ها از محاصره خارج شدند و توانستیم زمینه رشد و پویایی مردم روستاها را فراهم کنیم.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه ادامه داد: قریب ۱۶۲۹ واحد مسکونی در سطح استان به صورت رایگان احداث شده که بخشی از این خانه ها با همکاری سایر ارگان ساخته شده است.

وی به اجرای ۸۶ پروژه مدرسه سازی در سطح استان اشاره کرده و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴۵ مدرسه ساخته شده و 41 مدرسه نیز مورد بازسازی قرار گرفته است.

فرمانده قرارگاه قدس خاطرنشان کرد: ۱۳۲ پروژه مختلف از قبیل خانه عالم، مسجد و زمین ورزشی نیز در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان اجرایی شد.

اجرایی شدن 17هزار پروژه اشتغال زایی در جنوب شرق
وی همچنین از اجرایی شدن 256 پروژه آب رسانی، حفر چاه و لایروبی قنوات از زمان حضور قرارگاه قدس در جنوب شرق کشور خبر داد و تصریح کرد: در منطقه چابهار هوتک هایی در جهت بهره برداری از آب باران برای مصارف مختلف ساخته شده که شرایط نامناسبی داشته و به هیچ عنوان در شان مردم نیست که در این خصوص نیز برنامه ریزی و مطالعاتی صورت گرفته تا در آینده دیگر هیچ فردی در این هوتک ها آسیب نبیند.

سردار مارانی ادامه داد: در بحث اشتغال زایی بیش از ۱۷ هزار پروژه انجام شده است که ۱۲۳ پروژه روز پنج شنبه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با انتقاد از نگاه کمرنگ به پتانسیل دریای چابهار و استحصال آب از این نعمت خدادادی گفت: در کنار دریا هستیم و کمترین استفاده از آن را داریم که خوشبختانه در این خصوص نیز ورود پیدا کرده و به دنبال تامین آب شرب و حل مشکل کم آبی استان هستیم و خوشبختانه مطالعات در این زمینه آغاز شده است.

گام بلند سپاه برای آسایش مردم
فرمانده قرارگاه قدس به پروژه های کلان سپاه در استان اشاره کرد و ادامه داد: راه آهن چابهار به زاهدان، خط لوله گاز استان، پروژه آب رسانی از زابل به زاهدان و اسکله شهید بهشتی چابهار از پروژه های کلان و مهم هستند که با بهره برداری از آنها شاهد تحولی شگرف در جنوب شرق کشور خواهیم بود.                             

انتهای پیام//
کد مطلب: 416
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما