۰
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۹
امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان:

والدین جوانان از جشن های ازدواج پرهزینه جلوگیری کنند/ازدواج آسان در جامعه ترویج شود

امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان گفت:والدین جوانان باید از جشن های ازدواج پرهزینه جلوگیری کنند.
والدین جوانان از جشن های ازدواج پرهزینه جلوگیری کنند/ازدواج آسان در جامعه ترویج شود
مولوی بلال مقدسیان در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) وحضرت فاطمه زهرا (س) ، بیان کرد: ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه (س) به فرمان خداوند متعال، از امتیازاتی است که رسول اکرم (ص) به آن افتخار می کردند.

وی گفت: پیامبر مکرم اسلام (ص) ازدواج دخترشان را به ساده ترین و راحت ترین شیوه انجام داد تا برای همه جوانانی که در آستانه زندگی مشترک هستند، سرمشق نیکویی تا ابد باقی بماند.

امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان اضافه کرد:پدران و مادران زوج های مسلمان باید با الگوگیری از پیامبر گرامی اسلامی جشن های ازدواج را آسان برگزار کنند و باید ازدواج آسان در جامعه ما ترویج شود.

مولوی مقدسیان ادامه داد: پدران و مادران زوج های جوان از جشن های ازدواج با خرج سنگین که یک نوع بدعت در دین و حتی جامعه ما است جلوگیری کنند.

امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان تصریح کرد: والدین زوج های جوان بجای خرج های سنگین در جشن عروسی فرزندان خود،این هزینه را در زندگی و آینده خرج کنند و یا اگر نیازی نداشتند به مستمندان و محرومان جامعه کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: زوج های جوان باید این را بدانند که بریزوبپاش های اول زندگی، نوعی اصراف است که در دین ما به شدت این عمل نهی شده است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 424
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما