۰
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۸
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایرانشهر:

هنگام کشتار دام نکات بهداشتی رعایت شود/ تهیه دام قربانی از مراکز مجاز

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایرانشهر گفت: دام مورد استفاده برای قربانی از مراکز مجاز تهیه شود.
هنگام کشتار دام نکات بهداشتی رعایت شود/ تهیه دام قربانی از مراکز مجاز
فرامرز هاشمزهی در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ، بیان کرد: به منظور حفظ سلامت مردم این منطقه و تأمین بهداشت عمومی جامعه، اداره دامپزشکی شهرستان ایرانشهر آماده بازرسی بهداشتی و شرعی دامهای قربانی مردم در روز عید سعید قربان هستند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایرانشهر گفت: مردم از قربانی کردن دام هایی که آلوده به "کنه" و یا انواع حشرات هستند خودداری کنند چرا که گوشت این حیوانات آلوده به میکروب است و برای سلامتی انسان مضر است.

وی اضافه کرد: افرادی که دام را ذبح میکنند هنگام تماس با دام در تمام مراحل اعم از ذبح، پوست‌کنی، قطعه‌بندی گوشت دام و سایر موارد باید نکات بهداشتی لازم شامل پوشیدن روپوش و دستکش، ماسک، عینک مخصوص، پیش بند و چکمه را رعایت كنيد.

هاشمزهی ادامه داد: گوشت حیوان قربانی پس از انکه 24 ساعت که در قسمت سردخانه یخچال نگهداری شد، استفاده شود چرا که گوشت گرم میکروب داشته و ممکن است به انسان منتقل شوند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه دام های خود را از مراکز مجاز تهیه کنند، تصریح کرد: مردم دامهای قربانی خود را ترجیحا در کشتارگاه دامی شهرستان و یا در محلهای تعیین شده از طرف شهرداری و مشاوره با ماموران دامپزشکی ذبح کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: شماره تلفن 1512 اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان و شماره تلفن 05437211560 اداره دامپزشکی شهرستان ایرانشهر آماده پاسخگویی و مشاوره به شهروندان می باشند.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 433
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما