۰
شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۶
یک کارشناس مذهبی:

روزه داری سه روز ذی الحجه به نفع مستضعفان است/ از وظایف مهم مسلمانان نسبت به یکدیگر یاری کردن یکدیگر است

یک کارشناس مذهبی گفت: از وظایف مهم مسلمانان نسبت به یکدیگر یاری کردن و کمک به یکدیگر است.
روزه داری سه روز ذی الحجه به نفع مستضعفان است/ از وظایف مهم مسلمانان نسبت به یکدیگر یاری کردن یکدیگر است
‏ حجت الاسلام والمسلمین محمد بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ بیان کرد: 23تا 25 ذی‌الحجه ایام نزول سوره هل‌اتی (انسان) و ماجرای اعطای افطار حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) به مسکین، یتیم و اسیر برای ادای نذر شفا امام حسن و حسین(ع) است.

این کارشناس مذهبی گفت: از آنجا که محور این سوره، انسان است و عملش و اخلاصش و ایثارش و عاقبت کارش در قیامت و نعمت های خوب برای نیکان، نام دیگر این سوره «انسان » است.

وی اضافه کرد:« ‏امام على (ع): سخاوت و شجاعت خصلت هاى والايى هستند كه خداوند سبحان آن دو را در وجود هر كس كه دوستش داشته و او را آزموده باشد مى گذارد،»،ما هم باید از مولایمان پیروی کنیم.

وی با بیان اینکه روزه‌داری (میهمانی خدا) در این سه روز به نفع مستضعفین است، اضافه کرد: دراین سه روز روزه بگیریم وهزینه آن رابه مسکین، یتیم واسیر اختصاص دهیم.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: ‏از وظایف بسیار مهم مسلمانان و اهل ایمان نسبت به یکدیگر، «مواسات» و یاری کردن یکدیگر و شریک ساختن در مال است.

حجت الاسلام والمسلمین بامری خاطرنشان کرد: بنابراین، مسلمانان باید حقوق الهی در اموالشان را به تمامی بپردازند و چشمشان به سوی خدا و گامشان برای خلق و دستشان برای دستگیری بینوایان، یتیمان و محرومان، گشاده باشد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 448
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما