شهردار گلمورتی بیان کرد؛

یک ایستگاه فعال آتشنشانی در شهر گلمورتی وجود دارد/ مکان مشترک ایستگاه آتش‌نشانی و فضای اداره

صدای بلوچ , 7 مهر 1398 ساعت 6:15

شهرداری گلمورتی گفت:یک ایستگاه فعال آتشنشانی در مرکز شهرستان دلگان وجود دارد.


به گزارش صدای بلوچ، هفتم مهر ماه در تقویم کشورمان به نام روز آتشنشانی و ایمنی است. در روز 7 مهر 1359 وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهر های اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش، مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می شود.

از جمله مراکز مهم امدادی در هر شهر و منطقه ای، آتشنشانی آنجا است که زیر نظر شهرداری آنجا اداره می شود. خبرنگار این پایگاه خبری به مناسبت روز آتشنشانی و ایمنی گفتگویی را با جانمحمد دینارزهی شهردار گلمورتی انجام داده است که در ادامه آن را می خوانید.

جانمحمد دینارزهی بیان کرد: در سطح شهر گلمورتی مرکز شهرستان دلگان یک ایستگاه آتش‌نشانی وجود دارد که با فضای اداری یک جا اداره می شود.

وی ادامه داد: درصدد هستیم تا پایان سال بتوانیم یک ایستگاه کاملا مستقل در فضای جدید که ساختمان آن در حال اتمام است، سازماندهی شود.

شهرداری گلمورتی با اشاره به اینکه آتشنشانی این شهر از لحاظ اداری مستقل نیست، اضافه کرد: آتشنشانی این شهر با چهار نفر نیرو پشتیبانی می شود.

دینارزهی ادامه داد: آتشنشانی گلمورتی یک خودرو آتشنشانی دارد که تا پایان سال یک خودرو سبک به ناوگان آن اضافه خواهد شد.

شهردار گلمورتی خاطرنشان کرد: حوزه کاری آتشنشانی گلمورتی در محدوده این شهر است ولی با توجه به نیاز در روستاها، گاهی خودرو آتشنشانی به روستاهای شهرستان دلگان اعزام می شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 551

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/news/551/یک-ایستگاه-فعال-آتشنشانی-شهر-گلمورتی-وجود-مکان-مشترک-آتش-نشانی-فضای-اداره

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir