یک کارشناس مذهبی:

دختر سه ساله امام حسین(ع) الگوی صبر برای شیعیان/ بی تابی حضرت رقیه(س) برای دیدار با امام زمان خودش

صدای بلوچ , 11 مهر 1398 ساعت 8:38

یک کارشناس مذهبی گفت:بی تابی حضرت رقیه(س) برای دیدار با امام زمان خودش بوده است.


حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، بیان کرد: دختر سه ساله اباعبدالله الحسین (ع) در میان شیعیان به عنوان باب الحوایج معروف و مشهور است و دارای کرامات و بزرگواری‌های بسیار زیادی است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: نام رقیه از اسماء بزرگ است که از ترقی و مقام می‌آید و اسم مهجول و ناشناخته‌ای در دین مبین اسلام نیست.

وی تصریح کرد:دختر سه ساله امام حسین (ع) با زندگی کوتاه خود، درس‌های بزرگی به ما می‌دهد که از آن جمله  مبارزه با ظلم،صبر در مشکلات و مصائب و صبوری و درس های دیگری  است اما مهمتر از همه این درس‌ها درس بزرگ ان حضرت به همه ما این است که باید مشتاق دیدار امام زمان خود باشیم.

 بامری افزود: بی‌تابی حضرت رقیه (س) برای سختی‌ها و مصائب خودش نبود بلکه برای اشتیاق به  دیدار روی امام زمان خود بوده است و ما باید این درس بزرگ را از سه ساله امام حسین علی (ع) بیاموزیم.

این کارشناس مذهبی گفت: شهادت حضرت رقیه (س) حقانیت قیام امام حسین (ع) و رسوایی یزیدیان را ثابت می کند، در واقع شهادت این طفل سه ساله جلوه دیگری از شکوه و عظمت قیام عاشورا که در متن این نهضت و حامل پیامی شگرف است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت رقیه (ص) دختر سه ساله امام حسین (ع) با وجود سن کمی که داشت اکنون برای شیعیان الگوی صبر و استقامت تلقی می شود.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 565

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/news/565/دختر-سه-ساله-امام-حسین-ع-الگوی-صبر-شیعیان-بی-تابی-حضرت-رقیه-س-دیدار-زمان-خودش

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir