۰
جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۴
امام جمعه دلگان:

حضرت رقیه (س)‌نقش تاثیرگذاری درتبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی داشت

امام جمعه دلگان گفت: حضرت رقیه (س)‌ دختر سه ساله امام حسین (ع)نقش تاثیرگذاری درتبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی داشت.
حضرت رقیه (س)‌نقش تاثیرگذاری درتبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی داشت
به گزارش صدای بلوچ ، حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری در خطبه های نماز جمعه این هفته دلگان با اشاره به سالروز شهادت حضرت رقیه (س)، گفت: یکی از شهیدان قیام حسینی که نقش بسیار تاثیرگذاری درتبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی داشت، حضرت رقیه (س)، دختر سه‌ساله امام حسین (ع) است.

وی افزود:حضرت رقیه(س)، دختر امام حسین(ع)، در واقعه عاشورا حضور داشتند که پس از روز دهم محرم، همراه با دیگر اسیران کربلا، توسط سپاه یزید به شام برده شدند و پس از تحمل سختی‌های فراوان، در آغازین روزهای ماه صفر به شهادت رسیدند.

امام جمعه دلگان بیان کرد: نهضت حسینی با یادگار گذاشتن نشانه‌ای گران‌قدر( حضرت رقیه) در شهر شام باعث دگرگونی عمیق و تغییری شگرف در شهر شام شدند.

حجت الاسلام والمسلمین بامری در ادامه به پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت:زیارت حضرت امام حسین (ع) و پیاده روی اربعین فضیلت بسیار زیادی دارد که در روایات به آن اشاره و تاکید شده است.

وی همچنین بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجمع عالی فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برای مردم شهرستان دلگان تبیین و تشریح کرد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 569
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما