یک کارشناس مذهبی:

امام حسن (ع) با بردباری توانست سیره نبوی را در جامعه جاری کند

صدای بلوچ , 5 آبان 1398 ساعت 7:33

یک کارشناس مذهبی گفت: امام حسن مجتبی (ع) با صبر و بردباری توانست سیره نبوی را در جامعه جاری کند.


حجت الاسلام والمسلمین محمد بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع)، بیان کرد:امام حسن(ع) در شب نیمه ماه رمضان سال سوم هجرت در مدینه تولد یافت؛ لقب‌های ایشان سبط، سید، زکی، مجتبی است که از همه معروف‌تر «مجتبی» می‌باشد.

این کارشناس مذهبی گفت: امام حسن(ع) پس از شهادت پدر بزرگوار خود به امر خدا و طبق وصیت آن حضرت، به امامت رسیدند و نزدیک به شش ماه به اداره امور مسلمین پرداخت.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین حادثه در زندگی امام حسن(ع) جریان صلح معاویه با آن حضرت است زیرا امام صلحشان را حجتی بر آیندگان می‌دانند؛ یعنی بر اساس عملکرد حضرت، وظیفه انسان نیز در شرایط مشابه با آن زمان، صلح و مصالحه است.

حجت الاسلام والمسلمین بامری افزود: تلاش موفق امام حسن(ع) برای به کرسی نشاندن اهداف صلح باعث شد که معاویه طرح قتل حضرت را پیگیری کند تا بتواند به خواسته دیرین خود یعنی تبدیل خلافت اسلامی به سلطنت موروثی، جامه عمل بپوشاند، به این ترتیب سمی مهلک تهیه کرد و توسط همسر آن حضرت به هدف خود رسید.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی (ع) با حسن خلق و صبر و بردباری توانست اهداف عالیه سیره نبوی را در جامعه جاری و زمینه های قیام کربلا را فراهم سازد.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 604

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/news/604/امام-حسن-ع-بردباری-توانست-سیره-نبوی-جامعه-جاری-کند

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir