۰
پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۵۶
فرماندار دلگان:

روشنگری بزرگان شیعیان و اهل سنت جلوی تفرقه را میگیرد/برای تقویت همبستگی شناخت عوامل وحدت ضرورت دارد

فرماندار دلگان گفت: روشنگری بزرگان شیعیان و اهل سنت جلوی تفرقه و جدایی را میگیرد.
روشنگری بزرگان شیعیان و اهل سنت جلوی تفرقه را میگیرد/برای تقویت همبستگی شناخت عوامل وحدت ضرورت دارد
مجتبی شجاعی در گفتگو با صدای بلوچ با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت، بیان کرد: در هفته وحدت ، برای تقویت همبستگی شیعه و سنی ، همان گونه که شناخت عوامل و زمینه های تقویت این وحدت ضرورت دارد، شناخت عوامل و زمینه های اختلاف نیز ضروری است.

فرماندار دلگان گفت: بر این اساس برای ایجاد وحدت اسلامی، باید عوامل اختلاف همانند تنگ نظریها ،احساسات آنی ، تحریک پذیری ، تعصبات قومی و پیروی از هواهای نفسانی، شناسایی و با آنها مبارزه گردد تا زمینه فرصت طلبی دشمنان خارجی نیز که نقش بنیادی در ایجاد اختلاف داشته و دارند از بین رفته و در عین وحدت و یکپارچگی به تنوع در جامعه به عنوان فرصتی گرانبها نگریسته شود.

وی عنوان کرد: لازم است همه آحاد جامعه به منطق هم احترام گذاشته و عواطف و احساسات یکدیگر را در راستای خواست دشمن مشترک مسلمانان بیهوده مجروح نسازند که در این راستا رسانه ، نخبگان و دلسوزان و ریش سفیدان نقش مهمی در فرهنگ سازی می‌باشد دارند.

شجاعی عنوان کرد: وحدت شیعه و سنی که بارها و بارها بیان گردیده این است که پیروان هر یک از مذاهب اسلامی در عین حال که عقاید و سنن خاص آن مذهب را برای خود حفظ کرده و پای بند به آن هستند، در روابط اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و نظامی خود نیز با مسلمانان دیگر همسو و تابع منافع و مصالح دینی و ملی باشند.

این مسئول افزود: تفرقه باعث میشود دشمنان اسلام و آنهایی که از تفرقه میان شیعه و سنی سود می برند موارد اختلاف برانگیز را پررنگ تر کرده و موارد اصلی را که موجب اتحاد بین مسلمانان می شود، نادیده گیرند و اشتباهات و تندرویهای عده ای اندک به ظاهر منتسب به یک مذهب را به پای کل پیروان آن مذهب گذاشته و مرتبا به اختلافات دامن بزنند.

وی ادامه داد: روشنگری بزرگان و روحانیون شیعه و سنی که البته در سالهای اخیر و همگام با فتاوا و توصیه های رهبر معظم انقلاب پررنگ تر نیز بوده است جلوی هر گونه اختلاف و تفرقه را میگیرد.

شجاعی خاطرنشان کرد: برای تقویت وحدت مسلمانان ، همان گونه که شناخت عوامل و زمینه های تقویت این وحدت ضرورت دارد، شناخت عوامل و زمینه های اختلاف نیز ضروری است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 653
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما