۰
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۷
یک کارشناس مذهبی:

امام حسن عسکری (ع) شیعیان را به صورت هماهنگ رهبری میکرد/ بیشتر عمر آن حضرت در زندان بود

یک کارشناس مذهبی گفت:امام حسن عسکری (ع) در دوران زندگانی خویش، شیعیان را به صورت هماهنگ رهبری میکرد.
امام حسن عسکری (ع) شیعیان را به صورت هماهنگ رهبری میکرد/ بیشتر عمر آن حضرت در زندان بود
حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع)، بیان کرد: آن حضرت در هشتم ربیع الثانی سال 232 هجری قمری همزمان با حکومت ظالم عباسی به دنیا آمد.

این کارشناس مذهبی افزود: با توجه به شرایط خفقان آن دوران که حکام عباسی سختگیری بسیار زیادی را علیه ائمه معصوم بکار میبردند، ایشان بیشتر عمر خود را در حصر و زندان به سر بردند.

وی تصریح کرد: آن حضرت در صحنه های اجتماعی و سیاسی نیز برای حق باوران و عدالت جویان الگویی جامع بوده است، تحمل شجاعانه زندان و سازماندهی شیعیان و حفظ آنها از طاغوت زمان بخشی از اقدامات امام حسن عسکری(ع) در عرصه های فراز و نشیب اجتماع و سیاست است.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه یکی از روشهای آن امام در مبارزه با خلفای ستمگر، ایجاد رابطه عمیق با شیعیان بود، گفت: ارتباط امام حسن عسکری(ع) با شیعیان از دقت و ظرافت خاصی برخوردار بود و حضرت همواره آنان را در یک حرکت هماهنگ و نظام مند رهبری می کرد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: امامان معصوم (ع)، همواره شیعیان را به رعایت اصل قرآنی «تقیه » سفارش می کردند، امام عسکری (ع) ضمن تاکید بر برائت از دشمنان، پیوسته این اصل را به شیعیان یادآوری می کرد.

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: سرانجام آن امام معصوم با مکر و نیرنگ خلفای عباسی در سال 260 هجری قمری به شهادت رسید و در جوار مزار پدر بزرگوارشان در شهر سامرا به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/


 
کد مطلب: 686
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما