۰
دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۳
گزارشی از خدمات گسترده درمانی پس از پیروزی انقلاب در مناطق محروم؛

یک پزشک پاکستانی سهم مردم دلگان در دوران پهلوی/ ساخت 59 مرکز بهداشتی و درمانی دستاورد انقلاب اسلامی

پس از پیروزی انقلاب اسلامی 59 مرکز بهداشتی و درمانی در شهرستان دلگان ساخته شده است.
یک پزشک پاکستانی سهم مردم دلگان در دوران پهلوی/ ساخت 59 مرکز بهداشتی و درمانی دستاورد انقلاب اسلامی
به گزارش صدای بلوچ؛ در دوران رژیم ستم شاهی دلگان در جنوب غرب سیستان و بلوچستان یک روستای دورافتاده بدون امکانات که زیر نظر بخش بزمان شهرستان ایرانشهر بود.
این شهرستان قبل از انقلاب اسلامی یک بهداری داشته که تنها پزشک آن از کشور پاکستان بوده است.

نعمت اله هودیانی از معتمدان و ریش سفیدان دهستان هودیان در گفتگو با صدای بلوچ با بیان اینکه شهرستان دلگان قبل از انقلاب اسلامی از لحاظ امکانات پزشکی در وضعیت بسیار بدی قرار داشته است، اظهار کرد: در آن دوران فقط یک پزشک پاکستانی در گلمورتی مستقر بود.
وی ادامه داد: در آن دوران مردم روستاهای دورافتاده ای مانند هودیان از کمترین امکانات بهداشتی و پزشکی محروم بی بهره بودند.
هودیانی با تاکید بر اینکه قبل از انقلاب اسلامی با کوچکترین بیماری مردم فوت میکردند، عنوان کرد: اگر افرادی هم که به بهداری دلگان مراجعه میکردند، با کمبود دارو و لوازم پزشکی روبرو بودند.
وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در هر روستا یک خانه بهداشت ساخته شده است.

این معتمد عنوان کرد: الحمدالله بعد از انقلاب اسلامی برای تمام روستاهای پر جمعیتی مانند هودیان یک پزشک هم در بهداری آن روستا مستقر شده است.
هودیانی گفت: امکانات و خدمات پزشکی و بهداشتی بعد از انقلاب اسلامی با دوران رژیم ستم شاهی اصلا قابل مقایسه نیست.
وی با بیان اینکه رژیم پهلوی نظرش فقط ظلم به مردم بود،خاطرنشان کرد: ارائه خدمات درمانی و بهداشتی پس انقلاب اسلامی بی نظیر بوده است.
رئیس شبکه بهداشت شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به خدمات گسترده درمانی و بهداشتی پس پیروزی انقلاب اسلامی به مناطق محروم، اظهار کرد: ۱۷ پزشک عمومی در مراکز درمانی این شهرستان در حال خدمات رسانی درمانی و بهداشتی به شهروندان هستند.
رحیمی ادامه داد: در مجموع 59 خانه بهداشت،‌مرکز جامع خدمات سلامت و پایگاه سلامت در نقاط مختلف شهرستان دلگان فعال هستند.

این مسئول عنوان کرد: در کل خانه های بهداشت و مراکز درمانی شهرستان دلگان ۸۰ بهورز در حال خدمات دهی در بخش بهداشت و درمان هستند.
وی گفت: همه کادر درمانی و پزشکان فعال در شهرستان دلگان ایرانی هستند.
رحیمی با بیان اینکه در دوران پهلوی وضعیت خدمات دهی در بخش درمانی و بهداشتی به مردم شهرستان دلگان بسیار ضعیف بوده است، افزود: امکانات بهداشتی و درمانی بعد از انقلاب اسلامی به صورت قابل توجهی پیشرفت داشته است.
انتهای پیام/


 
کد مطلب: 70
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما