واردات ۳۴۰ هژار تنی کالا به کشور از طریق بندر چابهار در ۹ ماهه اول امسال

صدای بلوچ , 8 دی 1398 ساعت 7:59

بهروز آقایی گفت: به واسطه اقدام ها و پیگیری های انجام شده امسال 340 هزار تن کالای اساسی از طریق این بندر استراتژیک وارد کشور شد.


به گزارش صدای بلوچ، بهروز آقایی، مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با چهاربهاران بیان کرد: پیش بینی می کنیم تا پایان امسال حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در بندر چابهار تخلیه و بارگیری شود.

وی با بیان اینکه با ورود هر یک میلیون تن کالا از طریق بندر چابهار، هزار و ۳۰۰ شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم در استان ایجاد می شود افزود: این مهم نشانگر کار عظیمی است که در منطقه صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به قرارگیری بندر چابهار در مسیر توسعه ادامه داد: با توجه به این که بندر چابهار قابلیت پذیرش سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی سهم استان های شرقی را دارد افزایش واردات برای تامین کالاهای مورد نیاز نیز مقدور است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به پهلوگیری سه فروند کشتی دام زنده در بندر چابهار و انتقال ۹ کشتی گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق این بندر تصریح کرد: با تردد کامیون های حامل بار از بندر چابهار به سمت مرز میلک و دیگر مقاصد، در شقوق مختلف خدمات رسانی رونق بسزایی ایجاد شده و تاثیر زیادی در توسعه اشتغال منطقه به همراه داشته است.

آقایی از طرح توسعه بندر شهید بهشتی به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های زیرساختی کشور یاد کرد و افزود: این طرح به برکت نجابت مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران احداث می شود که فاز نخست آن به بهره برداری رسیده و عملیات فازهای بعدی نیز در دست اجراست.

این مقام مسئول عنوان کرد: در سال ۹۷ برای اولین بار دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا در بندر چابهار تخلیه شد که در طول تاریخ این بندر بی نظیر بود، پیش بینی می کنیم تا پایان امسال نیز حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ایجاد ترافیک بار و کالا در بندر چابهار را از اهداف سازمان بنادر و دریانوردی اعلام و اظهار کرد: در این راستا علاوه بر مشوق هایی که این سازمان برای صاحبان کالا در بندر چابهار در نظر گرفته، تخفیف های بین المللی نیز در این بندر محقق شده است و در این راستا به کالاهایی که در مسیر بندر شهید بهشتی و بنادر هند جابه جا می شود ۴۰ درصد تخفیف توسط بنادر هندوستان تعلق می گیرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 753

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/news/753/واردات-۳۴۰-هژار-تنی-کالا-کشور-طریق-بندر-چابهار-۹-ماهه-اول-امسال

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir