۰
يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۸
گزارشی از بازار سیاه کودهای شیمیایی ؛

«بازار مکاره» کود شیمیایی در شهرستان دلگان/ پای دلالان در میان است

کشاورزان گندم کار شهرستان دلگان از قیمت بالای کود شیمیایی و نبود نظارت بر توزیع کود اظهار گلایه دارند.
«بازار مکاره» کود شیمیایی در شهرستان دلگان/ پای دلالان در میان است
به گزارش صدای بلوچ، فصل کاشت گندم و جو در شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان از آبان ماه تا آذر است، اکنون که نزدیک به سه ماه از فصل کاشت این محصولات می گذرد کوددهی به آن هم آغاز شده است.
اما کشاورزان شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما از نبود نظارت توسط جهاد کشاورزی بر توزیع کود و همچنین قیمت بالای کود گلایه دارند.
میرکی یکی از کشاورزان دلگان در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ اظهار کرد: جهاد کشاورزی این شهرستان، نظارت چندانی بر روی توزیع کود های شیمیایی ندارد.
وی ادامه داد: کشاورزان با در دست داشتن حواله که از جهاد کشاورزی برای تحویل کود گرفته اند؛ به عاملین و نمایندگان فروش مراجعه می کنند و به خاطر عرضه کم و تقاضای زیاد و توزیع ناعادلانه، برخی از کشاورزان با دست های خالی به مزارعشان باز می گردند.
این کشاورز بلوچ تصریح کرد: برخی از عاملین و نمایندگان فروش در این منطقه؛ کود های شیمیایی را به بازار سیاه و وانت بارها (دلال ها) می فروشند.
میرکی افزود: کشاورزان شهرستان دلگان مجبور می شوند از بازار آزاد کود 40 هزار تومانی را با قیمت 60 هزار تومان تهیه کنند.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان محترمی که بر روی صندلی تکیه کرده اید آیا می دانید اگر محصولات کشاورزی به هر دلیلی (عرضه بذر گندمِ نا مرغوب، کمبود کود،تغییر ندادن محل کار کارشناسان کشاورزی از پشت میز به مزارع ، کمبود کمباین هنگام برداشت و ...) آسیب ببینند تقریبا اقتصاد همه مردم دلگان را تحت تاثیر قرار می دهد؟
خبرنگار صدای بلوچ درصدد تماس با مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان دلگان بود، که این مسئولان از پاسخ دادن خودداری کردند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 86
مرجع : عصرهامون
نام شما
آدرس ايميل شما