۰
دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۱

مردم دلگان در دوران پهلوی به امکانات ارتباطی دسترسی نداشتند/ ۶ هزار مشترک تلفن هدیه انقلاب اسلامی

در حالی که اکنون ۶ هزار و ۲۴ مشترک تلفن در دلگان وجود دارد که در دوران پهلوی دسترسی مردم این منطقه به خطوط تلفن صفر بوده است.
مردم دلگان در دوران پهلوی به امکانات ارتباطی دسترسی نداشتند/ ۶ هزار مشترک تلفن هدیه انقلاب اسلامی
به گزارش صدای بلوچ، در سال ۱۳۵۷ و هم‌زمان با پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد خط تلفن در شهرستان دلگان صفر بود، یعنی مردم این منطقه محروم تا پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خطوط تلفن دسترسی نداشته اند.
احمد بامری از اهالی این منطقه در گفتگو با صدای بلوچ اظهار کرد: مردم شهرستان دلگان در دوران پهلوی از امکانات ارتباطی نظیر تلفن محروم بودند.
وی ادامه داد: حتی در دوران انقلاب اداره پست برای انتقال و جابجایی مردم این شهرستان وجود نداشت.
بامری تصریح کرد: الحمدالله پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت نظام اسلامی امکانات ارتباطی در شهرستان دلگان فراهم شده است.
حسین عبداللهی مسئول پیمانکار مخابرات دلگان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه زیرساخت های مخابرات این منطقه تا پیش از انقلاب صفر بوده است، اظهار کرد: مردم این شهرستان در دوران پهلوی به خطوط تلفن دسترسی نداشته اند.
وی ادامه داد: برای اولین بار در مهر ماه ۱۳۷۱ به مناسبت هفته دولت یک خط تلفن در مرکز مخابرات شهرستان دلگان به بهره برداری رسیده است.
عبداللهی تصریح کرد: برای اولین بار خطوط تلفن شهری برای منازل مرکز شهرستان دلگان در زمستان سال ۷۸ به بهره برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه اکنون تعداد کل مشترکین شهرستان دلگان ۶ هزار ۲۴ مشترک است، افزود: از این تعداد ۳ هزار و ۵۱۲ مشترک در بخش مرکزی دلگان و ۲ هزار ۵۱۲ مشترک هم از بخش جلگه چاه هاشم این شهرستان است.
این مسئول با بیان اینکه همزمان با راه اندازی خطوط تلفن در این شهرستان، اینترنت هم راه اندازی شده است، عنوان کرد: خطوط تلفن همراه در دلگان از تابستان ۸۰ راه اندازی شده است.
مسئول پیمانکار مخابرات دلگان خاطرنشان کرد: زیرساخت فیبر نوری از سال ۸۸ در شهرستان دلگان اجرا و از سال ۹۰ به بهره برداری رسیده است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 87
مرجع : عصرهامون
نام شما
آدرس ايميل شما