۰
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۴۴
گزارشی از حال و هوای ۵۷ در جنوب سیستان و بلوچستان؛

مردم منطقه خبر پیروزی انقلاب را از طریق رادیو شنیدند/ دلگان در دوران پهلوی از نعمت برق بی بهره بود

اغلب مردم منطقه دلگان سیستان و بلوچستان، خبر پیروزی انقلاب را از طریق رادیو شنیدند.
مردم منطقه خبر پیروزی انقلاب را از طریق رادیو شنیدند/ دلگان در دوران پهلوی از نعمت برق بی بهره بود
به گزارش صدای بلوچ، انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید، اکثر مردم روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان روزها و شاید ماه ها بعد متوجه این حرکت عظیم و مردمی شدند؛

دلیل اصلی عدم اطلاع اهالی این منطقه از احوالات انقلاب نبود برق و وسایل ارتباط جمعی نظیر تلویزیون و رادیو بوده است.

البته در این میان بودند معدود افرادی در منطقه دلگان که آن دوران روستایی زیر مجموعه ایرانشهر بود، که احوالات انقلاب اسلامی را از طریق رادیوها و یا مسافرانی که از ایرانشهر می آمدند، می گرفتند.

لالبخش رخشانی یکی از اهالی شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ بیان کرد: در دوران پهلوی با توجه به اینکه منطقه دلگان از نعمت برق بی بهره بود، مردم از وجود رسانه هایی نظیر تلویزیون و رادیو بی بهره بودند.

وی ادامه داد: البته معدود افراد انگشت شماری هم بودند که داخل منازل خود از رادیوهایی که از طریق باتری کوچک کار میکرد، استفاده می کردند.

رخشانی عنوان کرد: من هم که در آن سال ها اوایل ایام جوانی خودم را می گذراندم یکی از این رادیوها را داشتم که شبانه یک ساعت اخبار ایران و دنیا را پیگیری میکردم.

وی ادامه داد: خبر ورود امام خمینی (ره) به میهن و همچنین خبر پیروزی انقلاب اسلامی را از طریق رادیو شنیدم و همان ایام به همه بزرگان و معتمدان روستاهای اطراف اطلاع رسانی کردم.

رخشانی عنوان کرد: مردم این منطقه که از طریق رادیو خبر پیروزی انقلاب اسلامی را شنیدند، بسیار اظهار شادمانی کردند چرا که بیشترین ظلم و ستم را همین پهلوی بر این منطقه محروم و بدون امکانات روا داشته بود.

وی خاطرنشان کرد: گرچه بیش از ۴۰ سال از آن ایام می گذرد، اما شنیدن خبر پیروزی انقلاب اسلامی از رادیو، برایم همچنان همان تازگی چهار دهه قبل را دارد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 903
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما