۰
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۹
یادداشت:

بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی، عجین با آبادانی و خدمت‌رسانی برای محرومان

نام بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در کشورمان آغشته با آبادانی و خدمت‌رسانی برای محرومان است.
بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی، عجین با آبادانی و خدمت‌رسانی برای محرومان
به گزارش صدای بلوچ، مجید بامری خبرنگار بلوچ یادداشتی به مناسبت هفته بسیج سازندگی را جهت انتشار ارسال کرده است:
 
چند سالی می شود که حرکت های گروه های جهادی در سطح جامعه و اقشار مختلف بسیجیان کشور ذیل مجموعه بسیج سازندگی شکل گرفته است که این عمل نشأت گرفته از تفکر جهادی و فرهنگ جهاد در راه خدا است که اهمیت این کارها در باورها و اعتقادات دینی ما مشخص شده است.
 
در حال حاضر گروههای جهادی در دانشگاه‌ها، مساجد و محلات برای حضور در مناطق محروم حضور یافته و جهادگران بسیجی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ضمن حضور در مناطق محروم و روستاهای دور افتاده اقدام به ساخت مدرسه، مسجد، خانه برای مستضعفین و در بقیه امورات فرهنگی اقدام می کنند.
 
مقام معظم رهبری درباره گروه های و حضور جوانان در این اردوها می فرمایند: «حضور یک جوان مؤمن، متدین و متشرع در یک مجموعه روستایی، در بین جوانان و در بین مردم مظهر مجسم آیه قرآن است و آنها را به دین، انقلاب و به معنویت سوق می دهد».
 
 سیستان و بلوچستان از جمله مناطق محروم کمتر برخوردار است که نیاز به ساختن دارد و این مهم میسر نمی شود مگر با خواست و اراده مردم و گروه‌های جهادی اینجا که شهر و کشور خود را به سمت آبادانی ببرند.
 
شاید نزدیک به سه دهه قبل که مقام معظم رهبری با نگاه و چشم‌انداز وسیع خود دستور تشکیل بسیج سازندگی را دادند، کمتر شخصی تصور چنین خدمات را در سطح کشور می‌کرد.
 
آبرسانی به روستاها، کمک به سیل‌زدگان، کمک به محرومان، ساخت مدرسه و خانه برای مستضعفین، اعزام گروه‌های پزشکی جهادی، توزیع سبدهای معیشتی بین نیازمندان و حتی تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان از جمله اقداماتی است که تاکنون گروه‌های جهادی در این منطقه انجام داده‌اند.
 
اینها تنها تعداد معدودی از خدمات بسیج سازندگی در سطح روستاهای سیستان و بلوچستان است و اگر در سطح وسیع به موضوع کمک‌ها و خدمات این سازمان نگاه کنیم، خدمات هم بسیار زیاد و گسترده است.
 
 همه این خدمات با کمک، همراهی و همچنین همیاری جوانان مومن، انقلابی و جهادی سراسر کشور و همچنین این منطقه محروم ذیل مجموعه بسیج سازندگی میسر خواهد شد.
 
در هر حال به جرئت می‌توان گفت که نام بسیج سازندگی با کلماتی نظیر خدمت‌رسانی، کمک،همراهی، آبادانی و همچنین تلاش برای ساختن کشور عزیزمان آغشته شده است.
 
انتهای‌خبر/ م.ب
کد مطلب: 1940
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما