داستان کلیشه ای که ادامه دارد؛

قصه ناتمام قبض های نجومی برق در شهرستان دلگان/ مسئولان این معضل تلخ را پایان دهند

صدای بلوچ , 13 شهريور 1400 ساعت 22:01

قصه تلخ قبض های نجومی برق گویا برای اهالی شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان تمامی ندارد.


به گزارش صدای بلوچ، این روزها صدور قبض های برق با اعداد بالا و نجومی به داستانی کلیشه ای و تکراری برای روستانشینان و اهالی شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان تبدیل شده است.

قنبری راد یکی از اهالی گنبد شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: برای یک دوره، قبض برق ۶۶۸ هزار تومانی صادر شده است که این باعث تعجب ما شده است.

وی ادامه داد: در حالی که این قبض برق چند صدهزار تومانی در روستای گنبد شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان صادر شده است که مصرف برق خانواده ما یک کولر گازی، یک یخچال و یک لامپ است.

این شهروند ادامه داد: از مسئولان اداره برق شهرستان دلگان و استان سیستان و بلوچستان تقاضا داریم با توجه به اینکه نزدیک هشت ماه از سال کولرهای گازی در منطقه دلگان روشن است نسبت به این قبض های برق بازنگری داشته باشند.

پیش از این هم قبض برق نزدیک به دو میلیون تومان برای اهالی روستای کهنک لدی شهرستان دلگان صادر شده بود.

دین محمد هاشم زهی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: یک قبض برق به مبلغ ۱۵ میلیون و ۳۹۳ هزار ریال برای یکی از مشترکین روستای کهنک لدی شهرستان دلگان صادر شده است.

وی ادامه داد: قبض برق دوره گذشته این خانواده بی بضاعت روستای کهنک لدی ۹۰۰ هزار ریال بوده که پرداخت کرده است، جای تعجب است که دوره کنونی چندین برابر شده است.

این عضو شورای روستای کهنک لدی دلگان ادامه داد: اغلب اهالی این منطقه محروم کشاورز و دامدار و عده زیادی هم تنها درآمدشان یارانه است، لذا انتظار است که مسئولان تمام جوانب را مدنظر داشته باشند.

هاشم زهی خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای هوا در شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان، هشت ماه از ۱۲ ماه سال کولرهای گازی روشن است و این هم مدنظر باشد.


موسی بامری، رئیس اداره برق دلگان در گفتگو با پایگاه خبری عصر هامون با تایید این موضوع، بیان کرد: طی روزهای اخیر دو مورد صدور قبض با مبلغ هنگفت به ما ‏اعلام شد که دستور پیگیری و رسیدگی به آنها صادر شده، دلیل این اقدام نیز صدور آنها به ‏صورت علی الحساب بوده که در حال اصلاح است.‏

وی خاطرنشان کرد: از شهریور ماه به ‏بعد مشکل صدور قبض با مبالغ هنگفت وجود داشته و این موضوع را تایید می کنیم چرا که تعرفه برق گرمسیری محاسبه نمی شود و آزاد است، این درحالیست که  ساکنین این منطقه تا پایان آبان ماه به علت گرمای هوا مجبور به ‏استفاده از سیستم های سرمایشی پرمصرف هستند، و باید وزارت نیرو تعرفه را به روال ‏سابق نوع 1 برگرداند‎.‎



انتهای پیام/


کد مطلب: 1640

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/report/1640/قصه-ناتمام-قبض-های-نجومی-برق-شهرستان-دلگان-مسئولان-این-معضل-تلخ-پایان-دهند

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir