۰
يکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۷
سهمیه‌ای که از جیب خانوار رفت!

بی نصیب ماندن ۳۰۰ خانوار به دلیل تخلف فروشندگی نفت در دلگان

۳۰۰ خانوار به دلیل تخلف تنها جایگاه فروشندگی عرضه نفت سفید در شهر گلمورتی شهرستان دلگان بی‌نصیب ماندند.
بی نصیب ماندن ۳۰۰ خانوار به دلیل تخلف فروشندگی نفت در دلگان
به گزارش صدای بلوچ به نقل از عصرهامون، توزیع نفت سفید در شهر گلمورتی مرکز شهرستان دلگان به معضل بزرگی برای مردم تبدیل شده زیرا تاکنون حتی یک نوبت سهمیه نفت سفید به تعداد زیادی از خانواده‌ها توزیع نشده است.
 
کمبود یا نابسامانی در توزیع نفت سفید در این شهر موجب گلایه‌مندی بسیاری از شهروندان شده و در زمانی که مردم در صف خرید نفت هستند یا نفت نیست و یا اینکه نفت‌ها زود تموم می‌شود.
 
شهرستان دلگان به دلیل اینکه یک شهر گرمسیری است و در دو نوبت نفت سفید در بین مردم دلگان توزیع می‌شود ولی تاکنون بسیاری از خانواده‌ها حتی یک نوبت از نفت سفید را دریافت نکرده‌اند.
 
در چند روزه گذشته تعدادی از مردم به دلیل نبود نفت مقابل دادگاه این شهر تجمع کردند و خواستار اطلاع‌رسانی و ورود دستگاه‌های نظارتی بر نحوه توزیع نفت سفید در این شهرستان شدند.
 
خرید و فروش نفت به قاچاقچیان سوخت در برخی جایگاه‌های توزیع نفت در شهرستان دلگان
 
یکی از شهروندان شهر گلمورتی به خبرنگار ما گفت: برخی از جایگاه‌داران توزیع نفت در شهرستان دلگان، نفت را به قاچاقچیان سوخت می‌فروشند، این در حالی است که هیچگونه نظارتی بر روی این جایگاه‌ها وجود ندارد‌.
 
این شهروند با ابراز گلایه از وضعیت نامناسب توزیع نفت سفید در این شهر گفت: با وجودی که مدتهاست از فصل سرما در شهرستان دلگان گذشته ولی تاکنون حتی یک نوبت نفت سفید بین برخی مردم توزیع نشده است.
 
با متصدی فروشندگی عرضه نفت سفید در شهر گلمورتی برخورد قانونی صورت می‌گیرد
 
بهزاد بامری، فرماندار شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: شهرستان دلگان به دلیل اینکه یک شهر گرمسیری محسوب می‌شود فقط در ۲ ماه از سال و طی ۲ مرحله نفت به آن تعلق می‌گیرد.
 
وی افزود: متصدی فروشندگی نفت به دلیل مشکلات و تخلفات احراز شده، مکتوب اعلام و پرونده‌سازی و ارسال به تعزیرات صورت گرفته است و براساس این تخلفات برخورد قانونی انجام می‌شود.
 
بامری گفت: تعاون روستایی باید هر چه سریعتر طی یک انتخابات متصدی جدیدی برای جایگاه توزیع نفت در شهر گلمورتی انتخاب کند.
 
هزار و ۸۰۰ خانوار و تنها یک جایگاه عرضه توزیع نفت در گلمورتی
 
ابراهیم رضوی، مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما از کمبود جایگاه توزیع نفت سفید در شهر گلمورتی خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه یک جایگاه فروش نفت سفید در شهر گلمورتی وجود دارد لذا این جایگاه به تنهایی توان توزیع نفت در بین شهروندان و هزار و ۸۰۰ خانوار را ندارد.
 
وی با اینکه متولی اصلی توزیع نفت تعاونی روستایی است، افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت به عنوان نظارت‌کننده و ناظر است وجود یک جایگاه توزیع‌کننده نفت با آمار جمعیتی شهر همخوانی ندارد.
 
مدیر صمت دلگان تصریح کرد: شرکت نفت به میزان ۳۰ هزار و ۵۰۰ لیتر به عنوان ذخیره به تنها متصدی فروشندگی شهر گلمورتی در سال قبل تحویل داده شده که در زمان نیاز استفاده کند و قرار شد امسال در مرحله اول توزیع نفت بین خانوار از این سهمیه استفاده کند.
 
وی ادامه داد: با توجه به تعداد کارت‌های کشیده شده در مرحله اول، شرکت نفت میزان سهمیه ذخیره سال قبل را برداشت کرده و ۳۰۰ خانوار از نفت بی‌نصیب ماندند چراکه این متصدی فروشندگی نفت‌های ذخیره را بفروش رسانده بود.
 
رضوی گفت: شرکت نفت براساس تعداد کارت‌های کشیده شده متصدی فروشنده، نفت واگذار می‌کند.
 
وی اذعان کرد: ۳۰۰ کارت ابتدایی در مرحله اول کشیده شده برای بدهی سال قبل بوده که متصدی فروشندگی برداشت کرده و در مرحله دوم که مردم کارت کشیدن سهمیه خانوار‌های مرحله اول پرداخت شده و با این حساب و با چرخش کارت و واگذاری نفت، ۳۰۰ خانوار در شهر گل مورتی بی‌نصیب از نفت ماندند.
 
شاکیان برای تشکیل پرونده به اداره صمت دلگان مراجعه کنند
 
مدیر صمت دلگان با بیان اینکه پرونده‌سازی تخلف این متصدی فروشنده انجام شده است، اظهار کرد: طبق دستور قاضی هر خانواری که کارت کشیده اما نفتی دریافت نکرده برای تشکیل پرونده به اداره صمت مراجعه کند که پس از طی کردن مراحل قانونی و شاکیان، حساب‌های این متصدی بسته می‌شود تا بتواند رضایت مردم را جلب کند.
 
وی با بیان اینکه صمت در زمان توزیع نفت فقط ناظر است، گفت: نماینده صمت به عنوان ضابط نیروی تعزیرات حکومتی ناظر و بازرس در زمانی که جایگاه‌داران نفت پس از دریافت سهمیه و توزیع بین مردم را انجام می دهند، هستند.
 
رضوی گفت: پرونده‌سازی شرکت نفت برای این متصدی و ارسال به تعزیزات حکومتی انجام شده است.
 
رئیس تعاون روستایی شهرستان دلگان پس از پیگیری‌های خبرنگار عصرهامون حاضر به پاسخ‌گویی در این زمینه نشد.
 
انتهای خبر/
کد مطلب: 1774
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما