مرواریدی زیبا که در دل گرمای جنوب‌ شرق قرار دارد؛

هودیان، دهستانی پر از رمز و راز در سیستان و بلوچستان

صدای بلوچ , 6 فروردين 1402 ساعت 9:50

دهستان هودیان یکی از این مناطق پر از رمز و راز در سیستان و بلوچستان و یکی از قطب‌های گردشگری منطقه است.


به گزارش پایگاه خبری صدای بلوچ، سیستان و بلوچستان، سرزمینی پر از رمز و راز و شگفتی‌ها است که در جنوب‌ شرق کشور پهناور ایران عزیز قرار دارد؛ استانی که شمال آن سیستانی‌ها و جنوب و غرب آن بلوچ‌ها سکنی گزیده‌اند.

 
سیستان و بلوچستان اما از سویی صد‌ها منطقه و منظره چشم‌نواز را در خود جا داده که اسامی بسیاری از آن‌ها نه تنها برای هم‌میهنان که برای اهالی خود این استان پهناور، ناشناخته است.
 
یکی از این مناطق پر از رمز و راز دهستان هودیان که در ۶۵ کیلومتری شمال شهر گلمورتی مرکز شهرستان دلگان قرار دارد، است.
 
الیاس رحمتی یکی از اهالی دهستان هودیان شهرستان دلگان به خبرنگار ما گفت: هودیان متشکل از چند پارچه آبادی و روستا به محوریت این دهستان است؛ روستایی که شغل اغلب اهالی آن، کشاورزی و دامداری است.
 
وی ادامه داد: پرتقال دهستان هودیان با توجه به نوع و جنس و همچنین مرغوبیت آن در سطح کشور معروف است و مشتری‌های مخصوص به خود را دارد.
 
رحمتی تصریح کرد: باغات پرتقال، انار، لیمو و نخل‌های سر به فلک‌کشیده هر انسان و طبیعت‌گردی را به دهستان زیبای هودیان شهرستان دلگان جذب می‌کند.
 
وی بیان کرد: تپه‌های منحصر به فرد، کوه‌های زیبا و رودخانه بزرگی که از وسط روستا می‌گذرد، از دیگر مناظر این منطقه گردشگری شهرستان دلگان است.
 
رحمتی اظهار کرد: آب‌گرم هودیان که از دیرباز حمام عمومی اهالی خونگرم این دهستان است و اخیراً هم که توسط گروه‌های جهادی مرمت و بازسازی شده، مثل مرواریدی در منطقه گرمسیری دلگان سیستان و بلوچستان رخ‌نمایی می‌کند.
هودیانی از اعضای شورای هودیان شهرستان دلگان به خبرنگار ما گفت: این دهستان در دوره پهلوی فاقد هر گونه امکانات نظیر برق، راه، تلفن، آب‌لوله‌کشی و... بوده است.
 
وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سیلی از امکانات و تجهیزات به دهستان هودیان شهرستان دلگان سرازیر شده، به نحوی که اکنون یکی از قطب‌های گردشگری منطقه است.
 
هودیانی خاطرنشان کرد: از مردم و همه هم‌میهنان برای سفر به دهستان هودیان شهرستان دلگان و تماشای مناظر طبیعی و زیبای آن دعوت می‌کنیم‌.
 
انتهای‌ خبر/م.ب


کد مطلب: 1825

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/report/1825/هودیان-دهستانی-پر-رمز-راز-سیستان-بلوچستان

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir