۰
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۰
15 سال چشم انتظاری برای دریافت عیدی؛

وقتی گوش شنوایی نیست/ استعفا تنها پاسخ متولیان شهرداری ایرانشهر به کارگران!

یک کارگر ایرانشهری گفت: حدود ۱۵ سال است که به ما عیدی و سنوات پرداخت نشده است.
وقتی گوش شنوایی نیست/ استعفا تنها پاسخ متولیان شهرداری ایرانشهر به کارگران!
به گزارش پایگاه خبری صدای بلوچ به نقل از پهره، از ابتدای سال جدید باز هم کارگران و پاکبانان شهرداری ایرانشهر از مشکل سال‌های قبلی که پرداخت‌نشدن دستمزد معوقه و پرداخت عیدی بوده رهایی نیافته و همچنان این معضل گریبان‌گیر خانواده‌های آنان است.
 
در حقیقت مهار تورم، رشد تولید شعار سال جدید بود که توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شدند که در واقع باید همه مسئولان توجه و اهتمام لازم را در این دو موضوع داشته باشند.
 
در وهله اول می‌طلبد مسئولان از فعالان اقتصادی و مردمی و کسانی که دستشان می‌رسد کاری انجام بدهند غافل نشوند و از آن‌ها درخواست همکاری در حل مشکلات و معضلات اجتماعی را داشته باشند که با این کار تورم را می‌توان مهار و کاهش و تولید را افزایش داد. 
 
اکنون در شرایط فعلی هم مسئولان ایرانشهری به‌ویژه دست‌اندرکاران شورا و شهرداری این منطقه می‌طلبد که با برنامه‌ریزی درست در راستای حرکت در زمینه شعار سال که همان مهار تورم و رشد تولید است گام برداشته که این مسئله می‌تواند نقشه راه روشنی برای حل مشکلات معیشتی کارگران شهرداری ایرانشهر باشد.
 
توان پرداخت هزینه‌های زندگی را نداریم
در این راستا یکی از کارگران شهرداری ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: بیش از سه ماه است که حقوق پرداخت نشده داریم و حدود ۱۵ سال است که به ما عیدی و سنوات پرداخت نمی‌شود.
 
وی با اشاره به وضعیت نامطلوب معیشتی خود، افزود: اگر مشکل خود را به گوش مسئولان شهرداری ایرانشهر برسانیم بعد از سال‌ها کار تنها حرفی که به ما می‌زنند این است که می‌توانید استعفا بدهید.
 
این کارگر شهرداری ایرانشهر اضافه کرد: در این سال‌های متمادی هیچ امیدی به دریافت عیدی نداشتیم.
 
وی با بیان اینکه هیچ‌کس دلش به حال شرایط زندگی ما نمی‌سوزد، تصریح کرد: خانواده‌های ما دیگر در این زمینه صبوری خود را از دست دادند و این مسئله سبب برهم‌زدن آرامش در خانه‌هایمان شده؛ چون ما توان تأمین مایحتاج و کالاهای اساسی و ضروری یک زندگی خیلی عادی را نداریم.
 
اولویت اصلی شهرداری پرداخت حقوق کارگران است
سعید دیده‌ور شهردار ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در روزهای اخیر خبری در فضای مجازی با عنوان اینکه شهرداری ایرانشهر حدود ۷۰۰ کارگر مشغول به کار دارد که حقوق پرداختی آن‌ها عقب‌مانده منتشر شده که در ابتدا باید عرض کنم که آمار و تعداد کارگران اعلام شده درست نبوده است.
 
وی افزود: همچنین در همین اخبار منتشر شده مطالبی در زمینه عیدی اعلام شده بود که آن هم درست نیست.
 
این مسئول تصریح کرد: در حقیقت به کارگران شهرداری ایرانشهر در پایان سال ۱۴۰۱ حقوق پرداخت شد.
وی اضافه کرد: در واقع اکنون کمتر از یک ماه است که همه کارگران شهرداری حقوق دریافت کردند و پرداخت حقوق در دستور کار و از اولویت‌های اصلی این ارگان است.
 
انتهای خبر/ 
کد مطلب: 1882
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما