۱
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۳۵
بانویی که پای قولش، مردانه‌ ایستاد؛

مجاهدت قرآنی در محرومترین نقطه کشور/ آموزش قرآن از فسا فارس تا دلگان سیستان و بلوچستان

سکینه سبزیان بانویی اهل فسا استان فارس که برای ترویج معارف قرآنی راهی دلگان محرومترین نقطه کشور شد.
مجاهدت قرآنی در محرومترین نقطه کشور/ آموزش قرآن از فسا فارس تا دلگان سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری صدای بلوچ، حفظ قرآن را با علاقه شخصی و حمایت خانواده‌اش آغاز کرد، حفظ را که تمام کرد برای، محرومترین و در عین حال گرم‌ترین نقطه کشورمان را برای نشر دانشش انتخاب کرد.
 
سکینه سبزیان بانویی از روستای دستجه شهرستان فسا استان فارس که حالا ساکن شهر گلمورتی مرکز شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان است، در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: بعد از اخذ مدرک دیپلم، یعنی در ابتدای راه جوانی حفظ قرآن کریم را آغاز کردم.
 
وی تصریح کرد: البته روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم را از همان دوره ابتدایی هم در مدرسه و هم در مساجد منطقه خودمان یاد گرفته بودم.
 
سبزیان ادامه داد: بعد از حفظ کل قرآن کریم، مدت سه سال را در روستای محل تولدم به تدریس علوم قرآنی و آموزش حفظ پرداختم.
 
وی عنوان کرد: طبق آیه سه سوره بقره که می‌فرماید «از آنچه که روزی شما شده انفاق کنید و زکات بدهید»، لذا دوست داشتم زکات حفظ قرآن کریم من، تدریس در مناطق محروم باشد.
این مدرس قرآن کریم افزود: سال ۱۳۸۶ به صورت داوطلبانه جهت آموزش و تربیت حافظ قرآن کریم در مناطق محروم، روستا‌های شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان را انتخاب کردم.
 
وی اظهار کرد: از آن سالی تاکنون صد‌ها نفر حافظ قرآن کریم تربیت شده ولی در حال حاضر یک هزار نفر در رده‌های مختلف سنی در حال آموزش روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن هستند.
 
سبزیان گفت: تاکنون ۶۰ نفر از بانوان در شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان قرآن کریم را حفظ کرده‌اند، این‌ها همه با کمک خداوند متعال و مدد چهارده معصوم بوده است.
وی بیان کرد: حتی در بین فراگیران مؤسسه بیت الاحزان قرائت روخوانی و روان‌خوانی و همچنین حفظ قرآن، افرادی هستند که سواد خواندن و نوشتن را ندارند.
 
سبزیان تصریح کرد: بعد از دو سال حضور در این منطقه با جوانی از اهالی دلگان سیستان و بلوچستان ازداوج کردم که حاصل آن چهار دختر به نام‌های نازنین فاطمه، فاطمه یاس، فاطمه ناز و فاطمه زینب است.
 
وی اظهار کرد: قرآن در زندگی من نقش بسیار زیادی داشته و برای زندگی من برکات بسیار زیادی داشته و جا‌هایی که حتی تصور نمی‌کردم، دستگیر من بوده است.
 
سبزیان ادامه داد: بیت‌الاحزان یک مؤسسه قرآنی که فقط از طرف مردم و خیران حمایت می‌شود، اغلب محل‌های آموزش قرآن ما در شهرستان دلگان هم کَپر و یا اتاق‌های ساده است.
این مدرس قرآن کریم افزود: این مؤسسه ۲۳ شعبه در شهرستان دلگان دارد که با توجه به اینکه از طریق کمک‌های مردمی اداره می‌شود، گاهی اوقات با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنیم.
 
وی افزود: با توجه به اینکه در ابتدای حضورم در این منطقه دیپلم داشتم، بعد از ازدواجم و با یک فرزند جهت ادامه تحصیلات دانشگاهی راهی ایرانشهر شدم و علی‌رغم سختی‌ها و مشقات، اما با کمک خداوند متعال و قرآن کریم توانستم در رشته علوم قرآن و حدیث فارغ‌التحصیل شدم.
 
سبزیان خاطرنشان کرد: بزرگترین آرزویم در زندگی این است که شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان، قطب قرآنی در کل کشور شود و این میسر نخواهد بود مگر با کمکی که مردم و خیران به این مؤسسه انجام بدهند.
 
انتهای‌ خبر/ م.ب
کد مطلب: 1884
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما