کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد:

پیشگام بودن مردم تبریز در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی

صدای بلوچ , 29 بهمن 1401 ساعت 7:07

رضا خادمی گفت:مردم تبریز در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی پیشگام بوده‌اند.


رضا خادمی در گفتگو با صدای بلوچ با اشاره به سالروز قیام مردم تبریز، بیان کرد: مردم قهرمان تبریز در چهلمین روز شهدای قیام مردم قم در سال ۱۳۵۶، دست به قیام سراسری علیه رژیم منحوس پهلوی زدند.

 
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: مردم تبریز از طیف های مختلف در این روز به خیایان آمده و یا شکستن خطوط قرمز علیه رژیم پهلوی شعار دادند؛ به گونه ای که شعارهایی نظیر مرگ بر شاه و امثالهم به صورت علنی فریاد زده شد.
 
وی عنوان کرد: پس از قیام مردم قهرمان تبریز در ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۵۶، در چهلم شهدای این شهر، به ترتیب یزدی‌ها، شیرازی‌ها، جهرمی‌ها، کازرونی‌ها و نهایتا همه ایران علیه رژیم پهلوی به پا خاستند.
 
خادمی تصریح کرد: قیام مردم قهرمان تبریز باعث شیوع سنت «چهلم‌ها» در کشورمان شد و قیام مردمی را از شهری به شهر منتقل کرد که در آخر موجب سرنگونی رژیم منحوس شاه خائن شد‌.
 
 
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در این روز، ده ها نفر از مردم مبارز خطه قهرمان پرور تبریز با گلوله های خصمانه رژیم فاسد و جنایتکار شاه خائن به شهادت رسیدند به گونه‌ای که امام خمینی(ره) در پیام تسلیت خود به همین مناسبت واکنش سختی دادند.
 
وی اظهار کرد: به جرئت می توان گفت که مردم قهرمان این خطه از وطن عزیزمان ایران در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و چه پس از آن، همیشه پیشگام بوده‌اند.
 
انتهای پیام/م.ب


کد مطلب: 1753

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/interview/1753/پیشگام-بودن-مردم-تبریز-صحنه-های-مختلف-انقلاب-اسلامی

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir