کارشناس مذهبی شهرستان دلگان:

علم امام محمد باقر (ع) در خدمت نشر اسلام بود

صدای بلوچ , 7 مرداد 1399 ساعت 6:07

حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری گفت: علم حضرت امام محمد باقر (ع) در خدمت نشر و گسترش دین مبین اسلام بود.


حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) ، بیان کرد: دانش پنجم در میان شیعیان زبانزد است و ما معتقدیم که ایشان فرصتی برای نشر علوم اهل بیت عصمت و طهارت پیدا کردند و امروز مطالب زیادی از آن حضرت به یادگار مانده است.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: در میان 12 امام معصوم (ع)، بیشترین احادیث و روایات منتسب به امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) است.

وی ادامه داد: همه مردم از جمله فرقه‌ها و جریان‌های مختلف در دوران امام محمدباقر(ع)، به در خانه اهل بیت (ع) می‌رفتند و از علم سرشار آن حضرت استفاده می‌کردند، امام محمد باقر (ع) از فرصتی که امام زین العابدین(ع) ایجاد کرده بودند، استفاده کردند و موضوعات مختلف از جمله احکام، معارف و کلام شیعه را جان تازه بخشیدند.

حجت الاسلام بامری افزود: امام باقر(ع) در تمام عمر به دنبال تبیین و تشریح مظلومیت حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفای ایشان بودند و وصیت آن حضرت نیز در همین راستا بوده است.

این کارشناس مذهبی‌حکام بنی امیه ظلم فراوانی را علیه اهل بیت مرتکب شدند، عنوان کرد:حضرت امام محمدباقر(ع) در کودکی ازجمله حاضران در کربلا بودند و جنایت‌های یزدیان را از نزدیک مشاهده کرده‌اند‌.

وی با تاکید بر اینکه علم امام محمد باقر (ع) در خدمت نشر و گسترش دین مبین اسلام بود، تصریح کرد: امام پنجم همانند اجداد پاک و‌طاهرینش عابدترین فرد روزگار خود محسوب می‌شد و در عبادت، الگوی راستین عابدان بود. 

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: حضرت امام محمد باقر (ع) سرانجام در سال ۱۱۴ هجری قمری و در سن ۵۷ سالگی با توطئه مرموز و مخفیانه هشام بن عبدالملک دهمین خلیفۀ اموی در شهر مدینه مسموم شد و به شهادت رسید و پیکر پاکش در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.

انتهای پیام


کد مطلب: 1477

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/news/1477/علم-امام-محمد-باقر-ع-خدمت-نشر-اسلام

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir