یک کارشناس مسائل فرهنگی:

کتاب های آسمانی نقش ارزنده‌ای در تربیت انسان داشته اند

صدای بلوچ , 24 آبان 1400 ساعت 11:02

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی بامری گفت: کتاب های آسمانی و به ویژه قرآن کریم نقش ارزنده‌ای در تربیت انسان داشته اند.


حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، بیان کرد: انس با کتاب شادی و طراوتی ذاتی را در خود دارد که روح انسان را جلا و روان را پرورش می دهد.

این کارشناس مسائل فرهنگی و مذهبی تصریح کرد: اسلام، دین اندیشه و معرفت و پرچمدار کتاب و کتابخوانی در تمدن بشری است، قرآن کریم این یگانه اعجاز نبی اکرم هم معرف این موضوع است.

وی عنوان کرد: کتابخانه های عمومی پایگاه های اجتماعی برای رجوع اقشار مختلف جامعه هستند که در این زمینه تشکیل گروه های مطالعاتی برای نقد و بررسی سیرهای مطالعاتی دوره های تاریخی و سیاسی ایران و جهان ضروری است.

حجت‌الاسلام بامری ادامه داد: کتاب به فرد یا گروه خاصی تعلق ندارد و عموم مردم باید کتابخوانی و حضور در کتابخانه را نیاز پایان ناپذیر خود بدانند.

این کارشناس مسائل فرهنگی  گفت: در این میان همه سازمان ها و برنامه ریزان فرهنگی وظیفه دارند برای ایجاد میل و انگیزه به کتاب خوانی و تسهیل شرایط دسترسی به کتاب به ویژه کتاب خوب در جامعه گام بردارند.

حجت‌الاسلام بامری اضافه کرد: کتابهای آسمانی که بی نقص ترین  آن قرآن کریم هست نقش ارزنده ای در تربیت انسان و هدایت وی به سمت سعادت واقعی داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه ای که با کتاب وکتابخوانی مانوس باشد درمسیر درست تحول و توسعه گام برمی دارد و  با استفاده از آگاهی که سرمنشا آن روی آوردن به کتاب وکتابخوانی است  می تواند به صورت خودجوش به اصلاح نقایص،رفع آسیب های اجتماعی وفرهنگسازی مثبت بپردازد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 1728

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/news/1728/کتاب-های-آسمانی-نقش-ارزنده-ای-تربیت-انسان-داشته-اند

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir