۰
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۵۰
کارشناس مذهبی شهرستان دلگان:

درگیر شدن با مظاهر دنیایی به ضرر زندگی زناشویی است/ ازدواج ساده امیرالمومنین (ع)‌ و حضرت زهرا(ی) بهترین الگو برای آغاز زندگی مشترک

حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری گفت:ازدواج ساده امیرالمومنین (ع)‌ و حضرت زهرا(ی) بهترین الگو برای آغاز زندگی مشترک جوانان جامعه ما است.
درگیر شدن با مظاهر دنیایی به ضرر زندگی زناشویی است/ ازدواج ساده امیرالمومنین (ع)‌ و حضرت زهرا(ی) بهترین الگو برای آغاز زندگی مشترک
حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به فرارسیدن سالروز ازدواج امام علی (ع) و‌ حضرت فاطمه زهرا(س)، بیان کرد: از آن جهت این ازدواج آسمانی لقب گرفته که طرفین هر دو از معصومین (ع) هستند و هم اینکه نسل امامان از ذریه پاک آنها بوده است.

این کارشناس مذهبی افزود: ازدواج این دو بزرگوار در آن شرایطی که امیرالمومنین (ع) در ابتدای این زندگی از لحاظ مالی تنگدست بودند و هم اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) با این شرایط، همسر امام علی (ع) شدند، ویژه است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی که با مشکلات اقتصادی مختلف دست و پنجه نرم می کنیم، هم ازدواج و هم زندگی ساده امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) برای جوانان جامعه ما می تواند بهترین الگو باشد.

حجت الاسلام بامری گفت: یکی از جلوه های سبک زندگی فاطمی و علوی ساده زیستی و پرهیز از هر گونه اشرافیت و تجمل بود که از نکات مهم دوران زندگی امام علی (ع) با حضرت زهرا(س) است که می تواند برای همه ما مهم باشد.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: درگیر شدن با مظاهر دنیایی و همچنین تجملات، از آفت های مهلکی است که به ضرر زندگی زناشویی است، لذا باید جوانان چه مرد و چه زن از همان آغاز زندگی مشترکشان با آن مقابله کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از سلمان فارسی چنین نقل شده است که می گوید: «روزی حضرت فاطمه علیهاالسلام را دیدم که چادری وصله دار و ساده بر سر داشت. در شگفتی ماندم و گفتم: عجبا! دختران پادشاهان ایران و قیصر روم بر تختهای طلا می نشینند و پارچه های زربافت به تن می کنند؛ وه که این دختر رسول خداست! نه چادرهای گران قیمت بر سر دارد و نه لباسهای زیبا! فاطمه علیهاالسلام پاسخ داد: «ای سلمان! خداوند بزرگ، لباسهای زینتی وتختهای طلا را برای ما در روز قیامت ذخیره کرده است.»

انتهای پیام
کد مطلب: 1452
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما