۰
شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۹
امام جمعه موقت بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان:

جهاد سازندگی یکی از رخدادهای مهم انقلاب اسلامی بود

امام جمعه موقت بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان گفت:یکی از رخدادهای مهم و اساسی انقلاب اسلامی تشکیل جهاد سازندگی بود.
جهاد سازندگی یکی از رخدادهای مهم انقلاب اسلامی بود
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی مبنی بر تشکیل جهادسازندگی اشاره کرد، بیان کرد: امام خمینی (ره) چهار ماه بعد از وقوع انقلاب اسلامی یعنی در ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ ، در طی فرمانی مهم نهاد جهاد سازندگی را تشکیل داد.
 
امام جمعه موقت بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان افزود: یکی از رخدادهای مهم انقلاب اسلامی تشکیل جهاد سازندگی برای ساختن و آبادانی کردن کشور به صورت جهادی بود.
 
 
وی عنوان کرد: شکل گیری و روند حرکت و شتاب این نهاد مردمی که برخاسته از بطن و متن انقلاب اسلامی بود با بهره گرفتن ازروحیه معنوی، ارزشی و جهادی توانست درتمامی صحنه ها و عرصه‌های انقلاب موفق ظاهر شود.
 
 حجت‌الاسلام بامری با تاکید بر اینکه جهاد سازندگی در طول ۸ سال دفاع مقدس نقش پر رنگی را ایفا کرد، افزود: این نهاد در طول ۸ سال دفاع مقدس نقش مهمی را در نظام اجرایی کشور به دست بگیرد و دستاوردها و توفیقات فراوانی را باید نظام اسلامی ایران به دست آورد.
 
امام جمعه موقت بخش جلگه چاه هاشم عنوان کرد: لقب سنگرسازان بی‌سنگر توسط بنیان‌گذار انقلاب‌اسلامی، به اعضای جهاد سازندگی، به دلیل نقش آنها در طول هشت سال دفاع مقدس داده شد.
 
 
وی ادامه داد: توجه به ضرورت و محرومیت‌های بجای مانده، انجام اقدامات وسیع و سریع توسط جهاد سازندگی در راستای آنچه محرومیت‌زدایی و افزایش تولیدات کشاورزی و توسعه و عمران روستاها اعلام شد.
 
امام جمعه موقت بخش جلگه چاه هاشم افزود: وزارت جهاد کشاورزی وظایفی چون تامین وتولید فرآورده‌های غذایی وپروتیئنی و فعالیت درعرصه وسیع منابع طبیعی و مشارکت مردمی را بر عهده دارد.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری تصریح کرد: توقع و انتظار مردم و کشاورزان ازجهادکشاورزی این است که کشاورزان و تولید کنندگان این حرفه را حمایت و کمک کند.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش وزارت جهاد کشاورزی و اقدامات سازندگی گذشته آن در سال‌های پس از پیروزی انقلاب، می‌طلبد که نسبت به رفع مشکلات قشر کشاورز جامعه که نقش بسیار زیادی در استقلال بخش کشاورزی جامعه و کشور ما دارند، اقدام شود.
 
انتهای‌خبر/ م.ب
کد مطلب: 1993
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما