۰
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۰
امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان:

اهل سنت از دوستداران امام حسین (ع) هستند/ حماسه حضرت سیدالشهداء (ع) برای همیشه در اذهان باقی مانده است

مولوی بلال مقدسیان گفت:همه اهل سنت، از دوستداران واقعی اهل بیت عصمت و طهارت و امام حسین (ع) هستند.
اهل سنت از دوستداران امام حسین (ع) هستند/ حماسه حضرت سیدالشهداء (ع) برای همیشه در اذهان باقی مانده است
مولوی بلال مقدسیان در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت حضرت سیدالشهداء (ع)، بیان کرد: حضرت حسین (ع) برای دفاع از اسلام ناب محمدی و مقابله با دشمنان دین خداوند متعال به شهادت رسیده است.

وی ادامه داد: همه مسلمانان چه شیعه و چه اهل سنت باید با درس گرفتن از واقعه قیام امام حسین (ع) به تکلیف خود عمل و درس های واقعه سال ۶۱ هجری قمری را همیشه باید در زندگی خود جاری کنند.

مولوی مقدسیان ادامه داد: حماسه‌ای که امام حسین(ع) و یاران باوفای خویش در سال ۶۱ هجری قمری در واقعه عاشورا آفریدند برای همیشه در ذهن مسلمانان جهان باقی مانده است.

امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان گفت: همه اهل سنت، از دوستداران واقعی اهل بیت عصمت و طهارت و امام حسین (ع) هستند و اغلب در دهه اول محرم روزه می گیرند.

وی تصریح کرد: حضرت سیدالشهداء (ع) پرورش یافته دامان شخصیت هایی مانند پیامبر اسلام و پدربزرگوارشان امام علی (ع) است و امام حسین(ع) هم در روز دهم محرم سال ۶۱ این پیام را با خون مقدس خود به امت اسلام محمدی منتقل کرد.

مولوی مقدسیان خاطر نشان کرد: اگر امام حسین (ع) در آن سال قیام نمی‌کرد شاید دین جد بزرگوارشان در همان قرن اول قمری فراموش می‌شد و نامی از پیامبر گرامی اسلام که نهایت رسالت همه انبیاءالهی بود، باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 1622
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما