۰
چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۴۵
یک کارشناس مذهبی بیان کرد:

در دوران غیبت امام زمان(عج) برای هدایت به فقیه جامع‌الشرایط مراجعه کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمجید خرقانی گفت: برای هدایت و رسیدن به حجت، به فقیه جامع‌الشرایط که نائبان عام امام معصوم هستند مراجعه کنیم.
در دوران غیبت امام زمان(عج) برای هدایت به فقیه جامع‌الشرایط مراجعه کنیم
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمجید خرقانی در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به سالروز میلاد حضرت صاحب الزمان(عج)، بیان کرد: خوب است که در روز مبارک ولادت آن امام پای سخن قرآن باشیم و ببینیم که قرآن کریم چگونه در رابطه با ظهور سخن می‌گوید.
 
وی افزود: از آیات صریح سوره مبارکه انبیاء به ویژه آیه ۱۰۵ که در پایان سوره مبارکه آمده" تمام زمین یعنی پنج قاره‌ای که مردم در آن زندگی می‌کنند و همه دریاها و اقیانوس‌ها به دست بندگان صالح خدا خواهد افتاد" «أَنَّ اَلْأَرْضَ يَرِثُهٰا عِبٰادِيَ اَلصّٰالِحُون»، این اولین خبر غیبی قرآن کریم نیست، خبرهایی که قرآن در هنگام نزول از آینده داده، فراوان و بسیار، این یکی از خبرهای قرآن است که هنوز تحقق پیدا نکرده است.
 
این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: در خبر دیگری در قرآن هم داریم «هُوَ اَلَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدىٰ وَ دِينِ اَلْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى اَلدِّينِ كُلِّهِ»، خداوند آن قدرت بی‌نهایتی است که پیغمبرش را با هدایت و دین درست و دین صحیح و آئین حق فرستاد، «لیظهره علی الدین کله» ، تا این هدایت و این دین حق سفره همه فرهنگ‌ها، آئین‌ها، و دین‌های من درآوردی و ساختگی را جمع کند و همین یک دین که دین خدا است بر همه جهان حاکم بشود و این اتفاق هنوز نیفتاده است.
 
حجت‌الاسلام خرقانی تصریح کرد: به عنوان مثال الان در شبه قاره هند چند میلیون دین وجود دارد همه هم ساختگی است، خیلی از فرهنگ‌ها که شاید از صد فرهنگ بیشتر باشد که ختم به کلمه ایسم می‌شود، در بین مردم جهان رایج است، این خبری که پروردگار عالم داده است که همه دین‌ها را، آئین‌ها را، فرهنگ‌ها را، دین حق چراغشان را خاموش می‌کند و خود این دین در تمام دنیا حاکم می‌شود هنوز که نشده، و حتما هم شدنی است؛ 
یا در یک آیه دیگر می‌فرماید شما اهل دین اهل ایمان، اهل حق، باید با کفر درگیر باشید، این درگیری را تا کی باید ادامه بدهید؟ «وَ يَكُونَ اَلدِّينُ كُلُّهُ لِلّٰهِ»، تا همه اسلام بر دنیا حاکم بشود. 
 
وی اضافه کرد: در زمان خود نزول قرآن خبرهایی را داد که در همان روزگار در حالی که خیلی از مردم باور نداشتند خبر تحقق پیدا کرد، این خبر هم خبری است که تحققش، واقع شدنش، یقینی است. یعنی افتادن کل کره زمین به دست عباد صالح پروردگار و در راس آن‌ها امام معصوم
برای قبل از آن دوران یعنی عصر ظهور هم، اهل‌بیت (ع) ما را به حال خود رها نکرده‌اند و نسخه هدایت‌گر ولایت فقیه را بیان نموده‌اند؛ برخلاف تصور و عقیده یک عده که همیشه فکر کردند، دوران غیبت دورانی هست که ما به حال خود رها شدیم و وظیفه‌ای به عهده خود نداریم.
 
این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: در روایات صریح ائمه معصومین از ما خواستند تا در دورانی که فتنه‌ها و بلاها و عوامل گمراهی سرتاسر عالم را فراگرفته است، برای هدایت و رسیدن به حجت، به فقیه جامع‌الشرایط که نائبان عام امام معصوم هستند مراجعه کنیم و پیرو آنان باشیم زیرا تنها در این صورت است که می‌توانیم ظهور امام زمان را زمینه‌سازی کرده و منتظر واقعی آن حضرت باشیم.
 
انتهای‌خبر/م.ب
کد مطلب: 1794
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما