۰
جمعه ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۳
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان:

بیش از ۲۵ هزار حامی از ایتام و محسنین سیستان و بلوچستانی حمایت می‌کنند

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان از حمایت ۲۵هزار و۴۹۳ حامی از ایتام و محسنین در استان خبر داد.
بیش از ۲۵ هزار حامی از ایتام و محسنین سیستان و بلوچستانی حمایت می‌کنند
به گزارش صدای بلوچ، امیر حسن‌زاده کیخا در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: طرح‌های اکرام ایتام و محسنین، از جمله طرح‌هایی هستند که کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور استفاده از مشارکت مردمی در رسیدگی به نیازمندان اجرا می‌کند.
 
وی افزود: طرح اکرام ایتام برای آن دسته از کودکانی است که پدر خود را از دست داده‌اند و طرح محسنین مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا پدرشان در قید حیات است، اما به دلیل بیماری قادر به تأمین معاش خانواده نیست که تشخیص نیازمند بودن این خانواده‌ها توسط کارشناسان کمیته امداد انجام می‌شود.
 
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با بیان اینکه ۱۲هزار و ۳۶۰ فرزند طرح محسنین در سطح استان از حمایت خیرین برخوردار هستند، تصریح کرد: ۳۲ هزار و ۲۴۰ نفر از ایتام در سیستان و بلوچستان تحت حمایت این نهاد قرار دارند.
 
وی ادامه داد: تعداد ایتام زیر ۱۸ سال در استان ۲۹ هزار و ۷۲۷ نفر است که بیش از ۲۰ هزار نفر از آن‌ها حامی دارند.
 
حسن‌زاده کیخا اذعان کرد: در حال حاضر هزار و ۲۹۷ حامی بومی و ۲۴ هزار و ۱۹۶ حامی خارج استانی سرپرستی ایتام سیستان و بلوچستان را بر عهده دارند که از این میزان حدود پنج درصد استانی هستند.
 
وی با بیان طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد که در زمینه جلب مشارکت‌های مردمی است، اظهار کرد: حامیان می‌توانند با انتخاب یک یا چند فرزند معنوی و پرداخت ماهیانه کمک‌های خود یاریگر آن‌ها باشند.
 
وی گفت: سرانه هر یتیم ۲۱۱ هزار تومان است که‌ امیدواریم با کمک خیران بتوانیم این سرانه را افزایش دهیم.
 
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک هزار و ۳۰ میلیارد و ۱۵۸ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۵۶۴ ریال به ایتام و فرزندان طرح محسنین تحت حمایت در سراسر استان پرداخت شده است.
 
انتهای خبر/
کد مطلب: 1849
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما