۰
دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۲۰
فرماندار شهرستان دلگان بیان کرد؛

بهره برداری از 46 طرح کشاورزی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی/ضرورت ترویج آبیاری نوین در شهرستان دلگان

فرماندار شهرستان دلگان گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 46 طرح کشاورزی در شهرستان دلگان به بهره برداری می رسد.
بهره برداری از 46 طرح کشاورزی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی/ضرورت ترویج آبیاری نوین در شهرستان دلگان
به گزارش صدای بلوچ، مجتبی شجاعی به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بهره برداری از حدود هزار هکتار آبیاری تحت فشار با 93 میلیارد و 500 میلیون ریال، جاده دسترسی به مزارع با 500 میلیون ریال، 12 استخر ذخیره آب با 355 میلیون ریال، ساخت کانال آبیاری با 967میلیون ریال و مرمت و بازسازی قنوات با 2 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار از شاخص ترین طرح های کشاورزی قابل افتتاح در دلگان است.
این مسئول ادامه داد: این طرح های کشاورزی در نقاط مختلف شهرستان دلگان به بهره بردارزی می رسند.
وی افزود: باتوجه به کمبود نزولات آسمانی در منطقه و حاشیه تالاب جازموریان، عدم توزیع مناسب ‌زمانی و مکانی بارش ها، بروز خشکسالی‌های متعدد در 20سال اخیر و فقر سفره های زیرزمینی ضرورت تبدیل روش های آبیاری سنتی به روش های نوین آبیاری بیش از پیش احساس می شود.
فرماندار دلگان خاطرنشان کرد: افزایش راندمان کشاورزی،بهره وری مصرف آب و توسعه پایدار روش های نوین آبیاری از مهم ترین شاخص های کلیدی و رویکردهای مهم در برنامه ریزی های کلان مربوط به تامین،تخصیص و مصرف اصولی آب در بخش کشاورزی است.
انتهای پیام /
کد مطلب: 71
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما